Dieselgate: z odvetniki nad nekdanje vodilne sedaj tudi Volkswagen

Po večletni preiskavi dokumentov in pričanj sta se pod drobnogledom koncerna in njihovih odvetnikov znašla Rupert Stadler in Martin Winterkorn

Dieselgate: z odvetniki nad nekdanje vodilne sedaj tudi Volkswagen (foto: Volkswagen) Volkswagen
3. 4. 2021

Afera Dieselgate brez dvoma velja za eno največjih afer v zgodovini avtomobilske industrije, njene posledice pa na različnih področjih lahko opazimo še danes. In čeprav je bilo vanjo vpletenih kar nekaj avtomobilskih znamk, pa je zagotovo največjo škodo, tako z vidika financ, kot tudi ugleda doživel Volkswagen. Nemški avtomobilski gigant je moral zaradi svojih nepravilnosti plačati več deset milijard evrov škode, slab sloves pa se jih do neke mere drži še danes. Prav zato pa so se vodilni v podjetju odločili, da bodo krivce za škandal sedaj preganjali tudi sami.

V izjavi za javnost, ki so jo pri Volkswagnu pripravili konec marca so tako pri Volkswagnu napovedali, da bodo odškodnino za nastalo škodo terjala od nekdanjega generalnega direktorja Volkswagna, 73-letnega Martina Winterkorna in pa nekdanjega Audijevega generalnega direktorja, Ruperta Stadlerja (58). Oba sicer zaradi odgovornosti v aferi že preiskuje tudi pristojno nemško sodišče, sojenje na sodišču v mestu Brunswick pa naj bi se po zadnjih informacijah pričelo septembra letos.

V zapisu za javnost so tako pri nemškem koncernu zapisali, da je Winterkorn kršil pravila od 27. julija 2015 dalje, ko ni znal pojasniti razlogov za uporabo škodljive programske kode pri dvolitrskih dizelskih motorjih, ki so jih med letoma 2009 (ko je, mimogrede, Winterkorn postal manager leta po izboru revije Auto motor und sport) in 2015 vgrajevali v vozila, namenjena severnoameriškemu trgu. Enako na drugi strani velja tudi za Stadlerja, ki naj bi bil odgovoren za uporabo sporne programske kode pri trilitrski in 4,2-litrskih dizelskih motorjih, uporabljenih v različnih vozilih koncerna po 21. septembru 2016. Naj spomnimo, gre za motorje, ki so jih prodajali še več kot leto dni po izbruhu afere, kar pojasnjuje tudi dejstvo, da je bil Stadler aretiran šele junija 2018.

Stadler brez odziva, Winterkornovi odvetniki diplomatski

Očitno pa je, da gonja proti nekdanjima managerjema ni nekaj, za kar bi se pri Volkswagnu odločili v zadnjem obdobju, na kar nakazuje tudi dejstvo, da naj bi v odvetniški družbi Gleiss Lutz v minulih letih pregledali 1,6 milijona dokumentov ter preko 1.500 intervjujev in zaslišanj, ki so pokazala, da sta omenjena posameznika edina odgovorna za nastalo situacijo.

Oba obtoženca sicer svojo odgovornost še naprej zanikata. Winterkornov odvetnik je ob tem v izjavi za Automotive News Europe dejal, da razume Volkswagnovo željo po tem, da terjajo odgovorne za nastalo škodo in da škodo terjajo tudi od njegovega varovanca, zaradi česar namerava v nadaljnjih pogovorih s podjetjem razčistiti zadevo. Stadler oziroma njegovi odvetniki se na drugi strani na Volkswagnovo potezo še niso odzvali.

Višina odškodnine, ki jo bodo pri Volkswagnu terjali od nekdanjih direktorjev je zaenkrat neznana, najverjetneje pa bo zanemarljiva v primerjavi s škodo, ki je nastala v podjetju zaradi celotne afere. Kljub temu, pa bi bančne račune Stadlerja in Winterkorna, v kolikor ju bo sodišče spoznalo za krive ali pa bo prišlo do sporazuma Volkswagen lahko olajšal vsaj za nekaj milijonov evrov. Nenazadnje je leta 2009 v enem izmed bolj razvpitih podobnih primerov nemški Siemens od nekdanjega generalnega direktorja in predsednika Heinricha von Piererja v izvensodni poravnavi uspel iztržiti pet milijonov evrov. Von Pierer je bil sicer tedaj obtožen podkupovanja.