Medtem ko si v Evropi in ZDA inženirji razbijajo glave z gigantskimi baterijami za najtežje tovornjake, so Kitajci pokazali pravi inženirski preboj - serijski dizelski motor z rekordnimi 53 odstotki termične učinkovitosti!
Narediti električno gnan težki tovornjak se zdi enostavno - kako narediti in napolniti gigantske tovornjakarske baterije pa je zaenkrat še vedno podobno računanju kvadrature kroga. Kitajski inženirji iz podjetja Weichai, ki je specializirano za razvoj dizelskih motorjev, ponujajo zdaj 'roko sprave' za dizle. Njihov najnovejši motor je namreč dosegel rekordno vrednsot termične učinkovitosti za dizelski motor - in sicer 53,09 odstotka!
Serijski dizli (ne generatorji) dosegajo precej nižje vrednosti
Pri tem gre seveda za računanje energetske učinkovitosti pri pretvorbi energije v gorivu v mehansko (pogon). Pri dizelskih motorjih je le ta nekaj višja kot pri Otto oziroma bencinskih, še vedno pa velja za visoko, ko motor doseže 45 - 46 odstotka (izvzeti so gigantski dvotaktni ladijski motorji), tako za osebna kot za gospodarska vozila (pri serijskih Otto motorjih so vrednosti pri 41 odstotkih).
176 patentov za nov motor
Weichai, ki izdeluje tudi motorje za težko industrijo, delovne stroje, navtiko (lastniki Ferettija), ... je sicer že v preteklosti znal presnetiti z rekordnimi vrednostmi, za nov motor, ki so ga predstavili na svetovnem kongresu za motorje z notranjim zgorevanjem (World Congress on Internal Combustion Engines) v Tianjinu (Kitajska), pa so predstavili motor z rekordno vrednostjo, za katerega so prijavili kar 176 patentov. Seveda so motor testirale zunanje inštitucije, kot na primer nemški TÜV SÜD North Asia.
Pri Weichaiju so še izračunali, da pomeni tak preskok prihranek okoli 14 odstotkov goriva ali drugače - pri vlačilcu, ki prevozili 250.000 km letno, to pomeni prihranek okoli 12.000 litrov dizelskega goriva na leto!
Preberite še:
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del