Če dizli nimajo več prostora v mestnih središčih, pa so po mnenju nekaterih v britanski vladi primerna alternativa za dolge poti.
Velika Britanija je zadnja leta ena izmed glavnih pobudnic ukrepov proti dizlom. Po neuradnih podatkih naj bi tamkajšnja vlada resno razmišljala celo o tem, da bi prepovedala prodajo hibridnih avtomobilov, ki bodo imeli električni doseg manjši od 50 milj oziroma 84 kilometrov. Dizelski in bencinsko gnani avtomobili bi bili prepovedi deležni nekoliko prej.
Očitno pa si v britanski vladi niso enotni glede tega, ali je dizelske motorje treba poslati na smetišče zgodovine ali pa bi lahko še naprej ostali na cestah. Na nedavnem srečanju FT Future of the Car je namreč sekretar britanske vlade Greg Clark izrazil mnenje, da dizelski avtomobili kljub vsemu še niso popolnoma za odpis. »V mestnih središčih dizli niso primerna izbira. Vsekakor pa so dizelski avtomobili primerni za premagovanje večjih razdalj.«
Prihodnost dizlov le ni tako črna
Po mnenju Clarka bi lahko dizli v prihodnosti z moderno tehnologijo v zrak izpuščali bistveno nižje količine toplogrednih plinov v primerjavi s starejšimi vozili. Hkrati ob tem poudarja, da bi bilo treba s cest vseeno odstraniti starejše dizelske avtomobile, ki novih standardov ne dosegajo in tako bistveno bolj onesnažujejo okolje.
Da dizelski motorji izločajo bistveno manjše količine ogljikovega dioksida kot na primer bencinski motorji, je jasno že lep čas. A prav ti so – čeprav manj škodljivi kot dušikovi oksidi – glavno merilo, po katerih bo EU po letu 2020 avtomobilskim proizvajalcem izstavljala morebitne kazni za neupoštevanje normativov. Z njimi tako (namerno ali nenamerno) posredno spodbuja nadaljnjo prodajo dizlov. Poleg tega je treba omeniti, da razvoj električnih avtomobilov in njihova proizvodnja ter proizvodnja komponent potekajo prepočasi. Če k temu dodamo še dejstvo, da proizvajalci komponent razvijajo sisteme, ki bodo omogočali bistveno nižje izpuste – čeprav so ti še vedno v testni fazi – se od dizlov še ne bomo tako kmalu poslovili.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del