Dizli se umikajo iz nemških mest

27. 2. 2018 | Jure Šujica
Deli
Dizli se umikajo iz nemških mest (foto: Profimedia)
Profimedia

Zvezno sodišče prepušča odločitev o prepovedi uporabe dizlov v središčih mest lokalnim oblastem, nemška vlada se z odločitvijo ne strinja.

Iz Nemčije prihaja neprijetna, čeprav pričakovana novice za lastnike dizelskih avtomobilov, ki ne izpolnjujejo emisijske norme EURO6. Zvezno administrativno sodišče je namreč presodilo, da lahko nemške mestne oblasti po lastni presoji določajo, ali bodo v mestnih središčih (oziroma posameznih delih mest) dovolile uporabo dizelskih avtomobilov, predvsem tistih, ki ne dosegajo norme EURO6.

Odločitev sodišča sledi zgledu nekaterih mest v Veliki Britaniji, ki so podobne in strožje ukrepe napovedala že pred časom. London je tako pred časom uvedel davek za največje onesnaževalce med avtomobili, oblasti v Oxfordu pa celo razmišljajo o popolni prepovedi avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem, tako bencinskih kot dizelskih.

Razlog za tovrstno odločitev je poleg vse večje gonje proti dizelskim avtomobilom tudi dejstvo, da je kar 70 nemških mest lani preseglo najvišjo dovoljeno količino škodljivih plinov NOx, ki jih proizvajajo ravno dizelski avtomobili. Vseeno pa je na drugi strani odločno nasprotovanje omenjeni odločitvi sodišča izrazila nemška vlada, ker bi tovrsten ukrep na eni strani povzročil nižjo produktivnost, na drugi pa bi močno prizadel prebivalstvo z nižjimi dohodki, ki so hkrati tudi najpogostejši uporabniki starejših dizlov.

Omejitve bodo sicer mesta lahko uvedla postopno, najprej za najstarejše dizle z izpušno normo do vključno EURO4, leto kasneje pa še za tiste, ki ustrezajo normi EURO5, načelo sorazmernosti, ki ga je v sodbo zapisal sodnik pa najverjetneje pomeni tudi, da bodo moral vštric s temi prepovedmi mesta delati tudi na drugih ukrepih, ne le v zvezi s prometom) in da bodo iz prepovedi morala izvzeti določene načine uporabe vozil, njihova strogost (kar se tiče emisijskega razreda in stalnosti ali začasnosti prepovedi) pa bo morala biti sorazmerna tudi s tem, za koliko je zrak glede na norme preveč onesnažen.

Bo pa ta odločitev vplivala na trg rabljenih dizlov, saj je cena tistih, ki ne izpolnjujejo norme EURO6, padla že pred sodbo, vse več pa jih bodo verjetno prodali v dežele južno in vzhodno od Nemčije (saj jih Nemci ne bodo več hoteli kupovati). Ali torej tudi Slovenija lahko pričakuje poplavo cenejših umazanih dizlov in predvsem: bo slovenska politika prepovedala uvoz teh?

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"