Dobra dva milijona kazni za Teslo, ker ...!

V Južni Koreji se je državni regulator odločil kaznovati znamko, ker lastnikov niso ustrezno opozorili, da je lahko pozimi doseg njihovih vozil manjši tudi do 51 odstotkov!

Tesla spet polni naslove. Tokrat so za pravi presedan poskrbeli v Južni Koreji. Tam se je namreč državni regulator odločil, da Teslo kaznuje z 2,2 milijona dolarjev kazni zaradi neprimernega in nezadostnega obveščanja kupcev. Pri korejski državni komisiji za pošteno trgovanje (Fair Trade Commission - KFTC) so namreč ugotovili, da so pri Tesli pretiravali s podatki o dosegu in polnjenju njihovih hitrih polnilnic v mrazu (od poletja 2009 do nedavnega).

Do 51 odstotkov krajši doseg

Pri KFTC so dejali, so objavili, da so pri Tesli navajali neustrezne podatke o dosegu, saj je lahko doseg v mrazu krajši do 51 odstotkov. Pri Tesli so sicer na spletni strani navajali nasvete, kako podaljšati doseg v mrazu, niso po eksplicitno opozarjali na bistveno krajši doseg. Takšna kazen bi lahko bila tudi precedenčni primer za druge znamke drugod po svetu.

Tudi korejska zveza potrošnikov je objavljala opozorila, da je v mrazu lahko doseg električnih vozil vseh znamk krajši za okoli 40 odstotkov, po njihovih podatkih pa prav vozila te znamke najbolj trpijo pri nizkih temperaturah, poroča portal Automotive news Europe.

Mraz in baterija se ne razumeta najbolje

Da na doseg električnih vozil nizke temperature vplivajo izrazito, smo sicer tudi pri Avto magazinu že večkrat pisali (več o tem tukaj), razlog pa je seveda v upočasnjenih kemičnih procesih, potrebi, da baterija ogreva samo sebe in seveda v povečani porabi energije (ogrevanje in prezračevanje kabine, sedežev, volana ...).

Študije dokazujejo dramatičen padec dosega

Študija o dosegu iz leta 2020, ki jo je opravil kanadski ponudnik telematike Geotab, je na 4200 povezanih električnih vozilih vseh znamk pokazala, da ima večina električno gnanih modelov podoben padec dosega v hladnem vremenu. Pri malo nad 20 stopinj Celzija je povprečni model BEV celo presegel svoj navedeni razpon, pri minus 15 stopinjah pa je imel povprečni EV le še 54 odstotkov svojega ocenjenega razpona, ugotavlja študija, ki jo navaja ANE.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj