Dokaz: dizli so lahko energijsko učinkovitejši in (pogojno) čistejši od hibridov

18. 11. 2021 | Jure Šujica
Deli

Kakšen je resničen vpliv električnih avtomobilov na okolje bodo v organizaciji sicer pričeli analizirati prihodnje leto.

Preizkusi, ki potekajo pod okriljem okoljske iniciative Green NCAP postajajo vse bolj prepoznavni, posledično pa tudi organizacija skrbi za to z vedno večjim številom testom. Na zadnjem letošnjem so tako znova pod drobnogled vzeli pet novih vozil, tudi tokrat s tremi različnimi vrstami pogona: dvema popolnoma električnima avtomobiloma, dvema priključnima hibridoma in pa enim dizlom – ki je oba hibrida uspel premagati v kar dveh kategorijah.

Jasno, oba električna avtomobila sta osvojila vseh pet možnih zvezdic in popoln izkupiček točk na področju izpustov toplogrednih plinov ter pri merjenju indeksa čistosti zraka. Ob tem je Nissan Leaf+ le desetinko točke izgubil pri indeksu energetske učinkovitosti; Lexus UX 300e je v tem segmentu dosegel 9,7 točk izmed 10 možnih.

Barve priključnih hibridov sta zastopala Volkswagen Golf GTE in pa Renault Captur E-tech 160, pri katerih pa komisarji niso odkrili večjih posebnosti. Izkazalo se je namreč, da sta najbolj (in večinoma) učinkovita le tedaj, kadar je njun baterijski sklop povsem poln. Vseeno je pozitivna lastnost obeh avtomobilov sistem za čiščenje izpušnih plinov, zaradi česar je njun vpliv na okolje še vedno relativno znosen. Tudi zato sta oba avtomobila dobila oceno 3,5 izmed petih zvezdic.

Le pol zvezdice manj pa je na koncu osvojil Audi A3 Sportback 35 TDI. Edini dizel na testu je namreč oba priključna hibrida močno prehitel pri meritvah indeksa čistega zraka in energetske učinkovitosti, s čimer je še enkrat dokazal, da kje je največja prednost dizlov. Vseeno se je na drugi strani precej slabše odrezal na področju izpustov, kjer je prejel le 3,6 točke izmed desetih. Za primerjavo, priključno-hibridni Golf, ki si z Audijem deli precej komponent, je v tej kategoriji osvojil 5,6 točke.

No, skoraj popolni rezultati električnih avtomobilov pa bi se v prihodnje utegnili nekoliko poslabšati, saj bodo pri Green NCAP pričeli meriti tudi to, koliko izpustov je bilo ustvarjenih za proizvodnjo vira energije. »Zgolj merjenje izpušnih plinov favorizira električne avtomobile, saj ignorira načine proizvodnje električne energije. Zato delamo na spremembah na področju ocenjevanja, kjer bi osvetlili to težavo. Naslednje leto bomo zato predstavili analizo življenjskega cikla (LCA) za vsak avtomobil glede na to, kako naj bi ga uporabljali, iz katerih virov pride pogonska energija, kako čista je proizvodnja in kako čista je razgradnja avtomobila,« je dejal Alex Damyanov, tehnični direktor Green NCAP.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj