Kadar v tej rubriki pišemo o Audiju, pogosto ponavljamo besede, kot so kakovost, prestiž, ohranjanje vrednosti in Quattro. Vse to velja tudi za Audi A4, seveda tudi tokrat v kombinaciji z visoko ceno.
Družinsko drevo Audija A4 v svetu avtomobilizma velja za eno od najbolj ukoreninjenih. Njegovi prvi predniki so na trg zapeljali davnega leta 1972, prvih štirih generacij pa se spominjamo po številki 80. V skoraj 50 letih proizvodnje je zgodba modelov, ki danes nosijo oznako A4, iz zgolj za odtenek dražjih 'ljudskih' avtomobilov prerasla v avtomobilski kult. Seveda tudi na račun nekaterih izjemnih vrhunskih modelov, ki so za vedno zaznamovali avtomobilske kotičke src tistih, ki so te avtomobile vozili ali jih zgolj občudovali.
Audi A4 tretje generacije, z interno tovarniško oznako B8 seveda nadaljuje vse tisto, kar so mu odličnega pustili njegovi predhodniki, hkrati pa predstavlja tudi tisto 'štirico', ki je premešala nekatere karte v razredu. Pri Audiju so imeli namreč polno glavo tega, da se je za točilnimi pulti govorilo o tem, da naj bi nekateri tekmeci (berite bavarski) v vožnji ponujali več veselja in užitkov. S takrat povsem novo hišno modularno raztegljivo platformo, ki si jo A4 deli s športnim A5, so si konstruktorji omogočili praktično popolno neodvisnost od standardnih oziroma skupnih dimenzijskih karoserijskih razmerij, ki jih sicer zahteva več karoserijskih različic na enaki platformi.
Inženirji so prvič dobili možnost, da so dimenzije, kot so medosna razdalja, pozicija motorja in menjalnika ter pri modelu A4 najbolj vidni krajši previsi čez kolesa, prilagajali tako, kot se jim je zdelo najbolje. S tem niso samo lažje poskrbeli za idealno razporeditev mase, ampak so dobili tudi možnost, da so se centri težišča pomaknili točno tja, kamor so si zamislili. Iz zgodovine smo se naučili, da kadar dobijo inženirji v Ingolstadtu povsem proste roke, iz njihovih delavnic pripeljejo strašne zadeve. Vse jasno?
Kar se tiče ponudbe motorjev, pogona, opreme in udobja, spada A4 med avtomobilske svetovne prvake, saj so razponi med osnovo in vrhom ponudbe glede na to, da gre vendarle za en avtomobil, praktično nepredstavljivi. Prepričan sem, da se boste v A4, če boste preizkusili modele s temperamentnimi motorji V6 ali celo V8, zaljubili v prvem kilometru. No, tudi z žepu bolj prijazno štirivaljno ponudbo bi morali biti zelo zadovoljni.
Ker pa vendarle govorimo o rabljenem avtomobilu, je seveda prav, da omenimo tudi tiste nekoliko manj prijetne lastnosti. Za začetek se niti pod razno pri tem avtomobilu, če ni bil nestrokovno popravljen, ne boste srečevali z rjo. Pocinkana karoserija in podvozje sta za korozijo imuna. Bilo je nekaj primerov, ko je skozi požarno steno v kabino vdirala voda s ceste, sicer pa je A4 karoserijsko praktično popoln. Manj odporen kot proti zunanjim vplivom je A4 odporen proti znakom obrabe v kabini, kar velja predvsem za usnje in nekatere plastike.
Kar se tiče elektronike, je A4 neproblematičen avto, napake pa so večinoma omejene na ksenon žaromete in posamezne senzorje, medtem ko se je večina drugih težav odpravljala s preprogramiranjem posameznih modulov.
Najpogostejši dvolitrski motorji TDI imajo standardne težave z dvomasnimi vztrajniki, začetne serije bencinskih atmosferskih in turbo motorjev pa so se srečevale s pretirano porabo motornega olja. Vsem motorjem so skupne težave pri delovanju loput v sesalnem kolektorju, a se tem tegobam načeloma lahko izognete z rednim čiščenjem saj. Najslabši del Audija A4 je verjetno menjalnik Multitronic. Ta sicer ni slab sam po sebi, so pa precej pogoste razne mehanske okvare in težave s krmilno elektroniko. Pri težjih 6- in 8-valjnih motorjih lahko računate tudi na periodično menjavo prednjih kolesnih ležajev. Pri vseh modelih velja redno nadzirati raven hladilne tekočine, saj so se puščanja pojavljala tako na raznih spojih cevi kot tudi na vodnih črpalkah.
Že veste, kakšen bo vaš rabljeni Audi A4? Morda vam lahko pomagamo s statistiko, ki pravi, da je 80 odstotkov karavanov. Kar se tiče motorjev, je kar tri četrtine modelov A4 na dizel na našem trgu rabljenih, bencinski A4 pa je prava redkost. Da ne bi našli pravega zase, ne verjamem, teh avtomobilov je namreč na voljo kot peska in trave.
Tehnični podatki
AUDI A4 (2008-2015) | |||||
Mere (dolžina/širina/višina/teža) 4703 mm /1826 mm /1427 mm /1410 - 1750 kg | |||||
Motor | Gorivo | valji | prostornina cm3 | Moč kW (KM) | navor Nm |
2,0 TFSI | bencin | 4 | 1984 | 155 (211) | 350 |
2,0 TFSI | bencin | 4 | 1984 | 165 (225) | 350 |
3,0 TFSI | bencin | 6 | 2995 | 200 (272) | 400 |
3,0 TFSI | bencin | 6 | 2995 | 245 (333) | 440 |
3,2 FSI | bencin | 6 | 3197 | 199 (270) | 330 |
4,2 FSI RS4 | bencin | 8 | 4163 | 330 (450) | 430 |
2,0 TDI | dizel | 4 | 1968 | 103 (140) | 320 |
2,0 TDI | dizel | 4 | 1968 | 125 (170) | 350 |
2,0 TDI | dizel | 4 | 1968 | 130 (177) | 380 |
3,0 TDI | dizel | 6 | 2967 | 180 (245) | 500 |
Mnenje avtorja
Če se spogledujete s tekmeci znotraj koncerna (Passat, Superb) in je merilo predvsem notranja prostornost, potem boste z A4 nekoliko na slabšem. A osebno bi se nekaj centimetrom v kabini brez težav odrekel na račun izvrstnega upravljanja in celovite kakovosti, ki ne poneha tudi na zelo dolge proge.
Priporočamo
bencinski motor: 2,0 TFSI
dizelski motor: 2,0 TDI 125 kw, 3,0 TDI
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj