Dostavnikom se očitno huda piše ...

Evropska unija bo morala zaostriti omejitve izpustov za lahka gospodarska vozila in spodbujati prehod na električne modele.

V električno prihodnost lahkih gospodarskih vozil so prepričani pri skupini Evropske unije za transport in okolje (T&E), kjer so z analizo prodaje dostavnikov ugotovili, da lansko leto v primerjavi z letom 2017 ni prišlo do znižanja izpustov. Poleg tega so cilji Evropske unije tako šibki, da jih večina proizvajalcev lahko doseže, ne da bi prodali en sam dostavnik z ničimi emisijami.

"Standardi, ki so začeli veljati v začetku leta 2020, naj bi dostavnike naredili čistejše, vendar proizvajalci v tej smeri niso storili skoraj ničesar," je dejal James Nix, vodja oddelka tovornega prometa T&E in dodal, da zaradi patetičnih ciljev znižanja izpustov CO2, razmah e-trgovine postaja nočna mora našega planeta.

Pri osebnih je vsak deseti avto že elektrificiran

Prodaja električnih in priključnih hibridnih osebnih avtomobilov v EU se je lani skoraj potrojila in presegla milijon vozil, oziroma več kot desetino celotne prodaje, kar je predvsem odraz strogih omejitev glede CO2 in državnih subvencij za tovrstna vozila. Ob tem je prodaja električnih dostavnikov dosegla le približno dva odstotka tržnega deleža.

Pri T&E so prepričani, da mora EU svoj trenutni cilj za 31-odstotno zmanjšanje emisij CO2 iz leta 2030 premakniti v leto 2027 in si prizadevati za veliko bolj ambiciozno 60-odstotno zmanjšanja do leta 2030. Ob tem dodajajo, da bi morala EU do leta 2035 določiti 100-odstotni cilj zmanjšanja CO2, s čimer bi pravzaprav prepovedala dostavna vozila z motorji z notranjim zgorevanjem. Prav tako bi bilo treba preprečiti proizvodnjo priključno hibridnih dostavnih vozil, zanje namreč trdijo, da jih lastniki ne polnijo pravilno in se preveč zanašajo na motor na fosilna goriva.

Tudi podatki Evropske agencije za okolje (EAA) kažejo, da v zadnjih nekaj letih ni prišlo do premikov. Lahka gospodarska vozila, registrirana leta 2019, so v povprečju izpuščala 158,4 g CO2 / km, kar je 0,5 grama več kot v letu 2018 in 11 gramov višje od cilja EU, ki je za leto 2020 določal 147 g CO2 / km. Eden od dejavnikov, ki so vplivali na povečanje izpustov, je bilo povečanje povprečne mase vozil za 14 kilogramov.

Dizel še vedno št.1

Veliko večino novega voznega parka lahkih gospodarskih vozil predstavljajo dizelska vozila (94%), medtem ko se je tržni delež bencinskih vozil zmanjšal s 3,6% v letu 2018 na 3,4% v letu 2019. Povprečna poraba goriva pri novih dostavnikih se je v državah precej razlikovala zaradi različnih modelov in velikosti vozil, ki se prodajajo na posameznih trgih. Povprečni izpusti so bili najnižji na Cipru (131,9 g CO2 / km), na Portugalskem (138,1 g CO2 / km), na Malti (140,7 g CO2 / km) in v Bolgariji (145,1 g CO2 / km). Najvišje so zabeležilii na Slovaškem (174,3 g CO2 / km), v Nemčiji (172,0 g CO2 / km) in na Češkem (171,8 g CO2 / km).

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj