1. Skipper Avtomagazin Drift Challenge 2009

9. 6. 2009 | Dušan Lukič
Deli

Triindvajset tekmovalcev, ki so prišli na stezo Blagomix Racing park pri Logatcu na dan prve letošnje dirke pokala AM drift, so pričakale napol mornarske razmere.

Močan dež, ki je ob začetku tehničnih pregledov šele dobro ponehaval, je del steze dobesedno poplavil in dirka se je začela z uro zamude, saj je bilo treba vodo najprej izčrpati s steze. Treningi so tako potekali v mokrem (kljub temu se je na dirkališču zbralo slabih 1.500 gledalcev) in šele v zadnjem delu se je steza posušila in število vrtenj se je zmanjšalo na normalno mero.

Po prikazanem je bilo takoj jasno: favorita za zmago sta bila dva, lanski prvak Peter Žvan in najboljši hrvaški drifter Marino Pirić. Lanskega podprvaka (in zmagovalca treh od štirih lanskih dirk) Petra Cimermana tokrat ni bilo na startu, saj se je odločil, da letos ne bo odpeljal vseh dirk, prav tako na startu ni bilo Darka Šalomona, ki je bil lani na koncu sezone četrti.

Tudi na kvalifikacijah sta Žvan in Pirić močno izstopala, vsi drugi so bili za vsaj pol razreda slabši, še posebej zanimivo pa je bilo, da od povprečja niso odstopali tudi tako dobri vozniki, kot so lanski tretjeuvrščeni iz prvenstva Gregor Sedlar pa Edis Kudić in Matej Čik.

Letošnja sprememba pravil pomeni, da se v twindriftih, torej neposrednih dvobojih tekmovalca proti tekmovalcu na stezi, ne meri več le osem, temveč najboljših 16 iz kvalifikacij. In ker twindrifti ne dopuščajo napak, saj gre za dvoboje na izločanje, se je popoldan hitro izkazalo, da biti favorit še ne pomeni zagotovljene visoke uvrstitve.

Prvi je to spoznal Marino Pirić, ki je izpadel že takoj v osmini finala proti po navadi neopaznemu in v twindriftih po navadi živčnemu Martinu Gombaču. Tokrat je bilo prav nasprotno – Gombač je po izenačenem prvem dvoboju v drugem ohranil mirno kri, vedno zbrani Pirić pa je tokrat naredil napako, se zavrtel in končal tekmovalni nastop.

Gombač se ni zadovoljil se s skalpom Pirića, v četrtfinalu je pospravil še povratnika Gostinčarja (tokrat z BMW-jem, in ne z Oplom) in šele v polfinalu je voznik Nissana 200SX klonil pred na koncu drugouvrščenim Benjaminom Čemasom (ki letos, tako kot Luka Marko Grošelj, ki je v Logatcu poskrbel za atraktivne demo vožnje, nastopa tudi v avstrijskem prvenstvu) ter v boju za tretje mesto še pred tokrat izvrstnim Hrvatom ? urićem s Toyoto Corollo GT AE86.

Ta je v boju za finale izgubil proti Gregorju Sedlarju, ki je na poti do finala v četrtfinalu po dveh dodatnih vožnjah ugnal lanskega prvaka in daleč najboljšega v kvalifikacijah Petra Žvana, ki je nastopil z BMW-jem 325i E30 v novih bojnih barvah.

Sedlar je twindrifte (v primerjavi s treningi in kvalifikacijami, v katerih je bil šele enajsti) vozil kot prerojen in skoraj brez napak. Finale med Sedlarjem in Čemasom je bil v prid prvega odločen zelo hitro, z 2 : 0. Sedlar je dobil vse štiri vožnje (po dve na dvoboj) in tako dokazal, da bo treba v letošnji sezoni nanj še krepko računati, tudi ko njegovi tekmeci ne bodo imeli tehničnih težav – Žvanu je namreč po kvalifikacijah pričela drseti sklopka, Kudić pa je ostal brez servoojačevalnika volana, a kljub temu v osmini finala skoraj premagal kasneje tretjeuvrščenega ? urića.

Omeniti velja še uspešen nastop mladega Anžeta Urbančiča, ki je bil na kvalifikacijah peti (a je v prvem krogu twindriftov izpadel proti Sedlarju) ter splošen dvig ne le kakovosti voznikov, temveč tudi avtomobilov. Nagrado za najbolj atraktivno vozilo je tokrat osvojil Matjaž Podboršek (kvalifikacije je sicer končal na sedmem mestu) za svojo šestvaljno, močno razširjeno Fordovo Sierro.

Rezultati:

1. Sedlar

2. Čemas

3. ? urić

4. Gombač

5. Žvan

6. Gostinčar

7. Kregar

8. Križman

9. Virant

10. Pirić

11. Kudić

12. Podboršek

13. Urbančič

14. Kališek

15. Petrovčič

16. Bradeško

17. Stanojevič

18. Berdajs

19. Čik

20. Keršič

21. Bizaj

22. Štoka

23. Skoko

Popolne rezultate najdete v pdf obliki.

Preberite še:

Dušan Lukič, foto:? Matej Grošelj

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del