Trg gospodarskih vozil: na vrhu po prodaji veliko presenečenje

Med najbolje prodajanimi lahkimi gospodarskimi vozili na slovenskem trgu je v prvih dveh mesecih z naskokom na vrhu ostareli Fiat Doblo.

Leto 2022 se je na slovenskem trgu lahkih gospodarskih vozil začelo oziroma nadaljevalo z upadanjem prodaje. Januarja in februarja je bilo skupaj prvič registriranih 1.493 novih dostavnikov oziroma skoraj četrtino manj kot v lanskih prvih dveh meseci, ko je statistika zabeležila 1.799 prvih registracij. Obseg prodaje je tor 17-odstotkov manjši, vendar se je po januarskem, ki je bil primerjalno nižji kar za četrtino, v februarju nekoliko popravil.

Vzrokov za razmeroma občuten padec prodaje je verjetno več, vsekakor pa je med njimi pomanjkanje polprevodnikov, ki že nekaj časa hromi avtomobilsko industrijo. Svoj delež je nedvomno dodala tudi pandemija korona virusa, ob tem, da še ni otipljivih znamenj  usihanja gospodarske moči, ki se verjetno obeta zaradi ukrajinske krize. Med znamkami je bil tudi januarja na prvem mestu Ford, a se mu je prodajna številka skoraj prepolovila, na drugem mestu je bil Fiat z več kot podvojeno prodajo in tretji Renault s tretjino nižjo.

V februarju se je slika nekoliko obrnila, kajti na vrh je priplezal Fiat, predvsem z visoko prodajno številko ostarelega manjšega dostavnika Doblo. To je svojevrstno presenečenje, saj omenjenega modela, ki ga letošnjo jesen čaka zamenjava, lani niti približno ni bilo v zgornje delu lestvice najbolje prodajanih lahkih gospodarskih vozil.

Pri uvozniku Avto Triglavu trdijo, da prodajne številke niso napihnjene zaradi enodnevnih registracij oziroma nadaljnjega izvoza, ampak so posledica večmesečnih zamud pri dobavi naročenih vozil. Tako so lani decembra prejeli večje število vozil Doblo Cargo, ki so bila kupcem na voljo v prvih dveh mesecih letošnjega leta. Dobave se nadaljujejo, nekaj vozil pa je tudi na zalogi, kar je v teh časih prava redkost.

Na drugem mestu je med znamkami po dveh mesecih Renault, pri Fordu pa so se morali zadovoljiti s tretjim mestom in dodatnim prodajnim minusom. Takoj za vodilnimi tremi se je uvrstil Citroen, šele na petem mestu pa je Volkswagen, še ena od znamk, kjer je prodajni primanjkljaj zelo očiten. V prvi deseterici so sicer kar pri polovici znamk zabeležili manj prodanih vozil kot v lanskem januarju.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja