Nenavadni avtomobili so že od nekdaj pisali zgodovino mobilnosti in eden teh je zagotovo Isetta znamke BMW. Avtomobil, ki je nastal v nekih drugih časih in z drugačnimi nalogami, so zdaj v Švici ponovno oživili. V seveda rahlo spremenjeni obliki in z električnim pogonom.
A preden si pogledamo, kaj naj bi ponujala prihodnost, je prav, da se ozremo v preteklost k izvirniku, ki je služil kot navdih novincu iz Švice. Zgodovina je namreč nekaj, na kar nikoli ne smemo pozabiti.
BMW je v začetku petdesetih let potreboval avtomobil, ki bi ga za ugodno ceno lahko ponudili čim širšemu krogu kupcev, in tako je padla odločitev, da bodo začeli licenčno proizvodnjo malega »mehurja« na štirih kolesih, ki je v osnovi nastajala v tovarni Iso v Milanu v Italiji. BMW se je najprej odločil, da obdrži nenavadno zasnovo vozila s sprednjimi velikimi vrati in zadaj nameščenim motorjem, le da so takoj v njihovo različico vgrajevali enovaljni bencinski motor z 250 kubičnimi centimetri, ki je sicer poganjal motocikel R25.
Ta pogonski agregat je zmogel 8,8 kilovata (12 konjičev), kupci pa so bili navdušeni. 10.000 prodanih Isett v prvem letu je potrdilo, da razmišljajo pravilno. Zato niso sedeli križem rok in ob koncu prvega leta proizvodnji »mehurčka« namenili večji, 300-kubični enovaljnik, ki je imel celih 9,6 kilovata (13 KM). Leto kasneje je nastala Isetta z oznako export, ki je imela malce spremenjeno karoserijo in med drugim drsno stranko šipo na vsaki strani.
Dotedanji klasični model je dobil oznako standard, a so ga izdelovali le do februarja leta 1957. Z obvezno prestavno ročico na levi voznikov strani, nesinhroniziranim štiristopenjskim menjalnikom in 85 km/h največje hitrosti. Konec poti za Isetto je bil pred več kot šestimi desetletji, a zdaj kaže, da se bo nadaljevala v neki drugi obliki.
V duhu časa bo novi Microlino, kot se imenuje švicarsko vozilce, poganjala elektrika, ki bo zadostila za največjo hitrost 90 km/h. Idejna očeta tega vozilca sta brata Oliver in Merlin Ouboter in pripravljata še podobno retro oblikovan trikolesni električni skuter Microletta ter tako oživljata čase petdesetih let prejšnjega stoletja.
Novi Microlino poganja 12,5-kilovatni električni pogonski sklop in z enim polnjenjem prepelje do 230 kilometrov, pri čemer dosega največjo hitrost 90 kilometrov na uro. Tehta le 496 kilogramov in meri v dolžino podobno kot vzornik Isetta 2,5 metra. Zato velja za idealno vozilce za gost urbani promet.
»Želela sva narediti alternativno vozilo, ki bo potnike varovalo pred vplivom vremna, imelo nekaj prostora za prtljago in prostor za dva potnika. In ki bo predvsem več kot kolo,« je za agencijo Reuters povedal Oliver Ouboter.
»Ker je precej manjši kot običajen avtomobil, zahteva manj materiala za izdelavo in ima tudi manjšo baterijo, zato je še bolj okolju prijazno vozilo. Pri zasnovi pa nama ni bilo treba odkrivati nečesa povsem novega, naši in inženirski predniki so že pred desetletji izdelali fantastično vozilo. Zdaj ga želiva le nadgraditi,« je dodal Merlin.
Po njunih podatkih sta že dobila okoli 35 tisoč rezervacij za Microlina, ki ga bodo sicer izdelovali v Italiji, stal pa bo malo manj kot 15.200 evrov. V projekt sta se vključila tudi oba starša, ki sta prav tako uspešna poslovneža, saj sta v preteklosti prodala že več kot 90 milijonov klasičnih skirojev. Njun vložek v projekt je več kot deset milijonov evrov. Tako bo dejansko vse ostalo v družini.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj