Malce bolj terensko opravljeni ID.4 je naslednji povsem električni model Volkswagna, ki naj bi letos pri nas našel vsaj 300 kupcev.
Kakšna popotnica! Novi ID.4 ni le znamkin prvi električni avto za globalni trg, ampak vstopa tudi v največji tržni segment na svetu - v družbo kompaktnih SUV-jev. In zdaj prihaja tudi na slovenske ceste ...
Hkrati novinec, ki je od karoserijsko povsem običajnega ID.3 daljši za kar 30 centimetrov, ob tem pa ima skoraj enako dolgo medosje, prihaja z dvema kapacitetama baterije (52 in 77 kilovatnih ur), s tremi različnimi ekektromotorji (moči 109, 125 in 150 kilovatov) in skupaj v devetih različnih kombinacijah opreme (1st Edition in 1st Edition Max5 ter City, Style, Life, Business, Family, Tech in Max).
Kar do 522 kilometrov daleč
V kombinaciji s šibkejšo baterijo sta na voljo le šibkejši različici elektromotorjev, najmočnejša je rezervirana za modele s 77-kilovatno baterijo. In kako daleč se boste z novim ID.4 lahko peljali z enim polnjenjem? Po meritvah cikla WLTP s šibkejšo baterijo do 340 kilometrov daleč, z močnejšo pa kar do 522 kilometrov daleč.
Po vzoru ID.3 tudi ID.4 prinaša sodoben, prečiščen dizajn, ki izraža drznost, a s pridihom futurizma. Vratne kljuke so poravnane s karoserijo, a v primeru sile ponujajo klasično odpiranje, potniška kabina pa predvsem zaradi razkošnih zunanjih mer ponuja zračnost, ki jo bodo cenili vsi potniki, tako spredaj kot zadaj.
Tudi zato primerjava ID.4 s Tiguanom, od katerega je novinec daljši za kar 10 centimetrov, hkrati pa ima za 8,5 centimetra daljše tudi medosje, nikakor ni neprimerna. Še več - tudi z večjim Tiguanom Allspace je mogoče primerjati ID.4, a je slednji v tem primeru za 12 centimetrov krajši, za dva centimetra pa je je daljša tudi medosna razdalja.
Vožnja skoraj brez zaviranja
ID.4 pa ni SUV le po podobi, ampak tudi s kar 21-centimetrsko odmaknjenostjo od tal potrjuje, da je pravi urbani terenec. Vpetje prednjih koles je klasično, z McPhersonovimi vodili, zadaj je izpopolnjena prema s petimi vodili in čeprav so zadnje zavore bobnaste, je strah pred slabšim učinkom zaviranja odveč, saj sistem rekuperacije energije deluje tako odločno, da zadostuje že spust stopalke "plina", zato ID.4 omogoča vožnjo skoraj brez zaviranja, le z uravnavanjem stopalke za "plin".
Kolesa so ogromna, od 18 do 21 palcev merijo platišča, pnevmatike so široke od 235 do 255 milimetrov, odvisno od različice.
Potniška kabina je v marsičem podobna tisti iz ID.3, kar pomeni predvsem izjemno stopnjo digitalizacije in možnost dveh različno velikih zaslonov osrednjega infozabavnega sistema (10 ali 12 palcev po diagonali). Tudi instrumentna plošča je digitalna, ID.4 je mogoče upravljati tudi glasovno z ukazom Hello ID., ki razume številne besedne zveze iz vsakdanjega govora, preko spletne povezave pa dostopa tudi do informacij iz oblaka.
Vsaj 300 kupcev
Za osnovni ID.4 Pure z močjo motorja 109 kilovatov in kapaciteto baterije 52 kilovatnih ur je na voljo za vsaj 36.866 evrov, kupci pa lahko ob tem uveljavljajo še subvencijo v višini 4.500 evrov. Za različico z močnejšo baterijo Pro bo treba odšteti vsaj 43.480 evrov. Hkrati ima različica z močnejšo baterijo tudi močnejši, 11-kilovatni polnilec (pri izmeničnem toku) oziroma 125-kilovatni polnilec (ob enosmernem toku). Različica s šibkejšo baterijo ima 7,2-kilovatni oziroma 50-kilovatni polnilec.
Pri Volkswagnu računajo, da bodo letos pri nas prodali vsaj 300 vozil, direktor znamke pri Porsche Slovenija Marko Škriba pa ob povečanih dobavah upa celo na izdobavo 360 do 370 vozil. Prav tako je zadovoljen, da je prodaja VW-ja v prvih treh mesecih letos za kar 35 odstotkov večja kot v enakem lanskem obdobju.