Na račun vse večjega povpraševanja bodo številna podjetja zelo dobro zaslužila.
Električni avtomobili že močno spreminjajo mobilnost in uporabo avtomobila, kot jo dojemamo danes. Največja sprememba za lastnike tovrstnih vozil je, da večino časa električnih avtomobilov z energijo ne polnijo na poti, ampak na cilju oziroma doma. Razlog za to je seveda možnost domačih polnilnic na eni strani in visoki stroški polnjenja na hitrih polnilnicah bencinskih servisov na drugi strani.
Preberite še: Ime tega novega Audija je znano, a vse drugo je povsem novo
In prav električne polnilnice, število katerih bo v prihodnje raslo skupaj s številom električnih avtomobilov ali še hitreje, bodo predstavljale velik posel za proizvajalce. Med slednjimi so tudi avtomobilski proizvajalci, ki tudi sami – v sodelovanju s partnerji – ponujajo lastne polnilnice.
Že sedaj letni dobiček ponudnikov tovrstnih storitev znaša med sedem in osem milijard evrov. Do leta 2030, ko bo velik delež evropskih avtomobilskih proizvajalcev že ukinilo proizvodnjo avtomobilov s termičnimi motorji (a se ti še zdaleč ne bodo poslovili), bodo po podatkih raziskave svetovalnega podjetja Bain dohodki od prodaje znašali med 40 in 55 milijard evrov. Čistega dobička od prodaje bo pri tem predvidoma pet milijard evrov.
Velja opozoriti, da omenjeni številki veljata le za evropski trg, ki se sicer relativno hitro razvija, vseeno pa po številu električnih vozil zaostaja za ameriškim in kitajskim. V ZDA naj bi leta 2030 prodali za med 53 in kar 70 milijard evrov, na Kitajskem pa okrog 30 milijard evrov. Seveda so tu še drugi trgi, kjer električni avtomobili še niso preveč razširjeni.
Proizvajalci naj bi se sicer morali osredotočiti na pet različnih rešitev: proizvodnjo hitrih polnilnic za polnjenje na poti, opremljene z dodatnimi storitvami za krajšanje prostega časa; polnjenje v nakupovalnih centrih in restavracijah; polnilnice na delovnih mestih in na razvoj polnilnic, ki omogočajo vračanje elektrike iz avtomobila v omrežje.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj