Ali so električni avtomobili res tako "zeleni" kot skušajo prikazati? To pravi nemška raziskava ...

Skoraj ni več avtomobilskega proizvajalca, ki ne bi ponujal vsaj enega električnega avtomobila. Toda ali so res prijaznejši okolju od dizelskih in bencinskih?

Prihodnost pripada električnim avtomobilom. Takšno je kljub kritikam nekakšno splošno prepričanje in zdi se,  da je smrt motorjev z notranjim zgorevanjem določena in je le vprašanje časa. Precej obsežna študija Združenja nemških inženirjev (VDI) sicer kaže, da glede zaščite okolja električni avtomobili v celotni življenjski dobi niso vedno najboljša izbira. Težišče študije je tako imenovano podnebno ravnovesje – to je vsota emisij CO2, ki jih povzroči posamezna vrsta pogona. In ugotovitev je, da pri trenutnih deležih virov električne energije glede podnebja električni avtomobili niso v prednosti.

Okolju prijaznejši šele po 12 letih

Profimedia

Električni avtomobili že med proizvodnjo prevzamejo 60 odstotkov svojega CO2 »paketa«. Z 12.000 prevoženimi kilometri na leto, povprečno porabo 15,8 kWh/100 km in kapaciteto baterije 48 kWh po 12 letih dosežejo mejo 100 odstotkov. Vendar pa so v izračunu upoštevani tudi trenutni viri električne energije ter proizvodnja baterijskih celic na Kitajskem za avtomobile izdelane v Evropi.

Tudi naslednji izračun ni v prid električni mobilnosti. Električni avtomobil s porabo 17,6 kWh/100 km doseže CO2 bilanco dizelskega s porabo 4,5 l/100 km šele po 300.000 kilometrih.

Marsikaj bo treba spremeniti

Profimedia

Da bi električnim avtomobilom res lahko pripisali bistveno boljšo zaščito podnebja, bi se moralo marsikaj spremeniti, na primer proizvodnjo baterij iz Kitajske preseliti v Evropo, izboljševanje tehnologije baterij in povečanje pridobivanja tako imenovane zelene energije. Uporaba fosilnih goriv na Kitajskem v samo treh tednih sprosti več CO2 kot ves avtomobilski promet v EU v enem letu.

Toda ne glede na to, ali gre za električni avtomobil, bencinski motor ali avtomobil s pogonom na vodik, trenutno stanje kaže, da z vidika ekološkega ravnovesja izbira modela ni pomembna. Ker pa razvoj električnih in vodikovih vozil še naprej napreduje, bo obstoj motorjev z notranjim zgorevanjem v prihodnosti vse težji.

Preberite še:

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere