Električni avtomobili imajo nekaj tipičnih napak, preverite, kje se skrivajo

24. 11. 2024 | Matjaž Gregorič
Deli

V primerjavi z drugimi vozili se električni avtomobili na tehničnih pregledih včasih obnesejo bolje, včasih povprečno dobro in včasih slabše od običajnih vozil.

To izhaja iz poročila TÜV 2025, v katerem je bilo v ocenjevanje prvič vključenih deset električnih vozil. Pri vseh serijah modelov, starostnih skupinah in vrstah pogona je jasno, da ima eden od petih avtomobilov v Nemčiji pomembne tehnične okvare in ga je treba po popravilu znova zapeljati h preglednikom.

Električni avtomobili imajo nekaj tipičnih napak, preverite, kje se skrivajo
Profimedia

Skupni zmagovalec aktualnega poročila TÜV 2025 je Honda Jazz. Le 2,4 odstotka vozil, starih od dve do tri leta, se na pregledu TÜV pojavi s pomembnimi okvarami. To je najnižja stopnja napak med vsemi testiranimi vozili. Splošna raziskava kaže, da električna vozila niso niti tehnično varnejša niti bolj nevarna kot vozila z motorji z notranjim zgorevanjem. Kljub temu se med splošnim pregledom še naprej pojavljajo nekatere tipične okvare pogona.

Vzmetenja osi v mnogih električnih avtomobilih ne morejo biti kos veliki teži pogonske baterije in se prezgodaj obrabijo, zavore se redkeje uporabljajo zaradi rekuperacije, zavorni koluti so okvarjeni in zavorna funkcija se poslabša, je navedeno v ugotovitvah o električnih vozilih.

Električni avtomobili imajo nekaj tipičnih napak, preverite, kje se skrivajo
Profimedia

Tesla Model 3 se je odrezal posebej slabo: 14,2 odstotka testiranih vozil ne opravi prvega pregleda po treh letih zaradi večjih napak. Na lestvici 111 testiranih vozil v tej starostni skupini je Tesla zasedla zadnje mesto, prav tako med štiri do pet let stariimi avtomobili.

Poleg okvar na zavorah in oseh ima Tesla še posebno veliko napak pri osvetlitvi. To kaže na pomanjkljivosti pri servisiranju in vzdrževanju. Proizvajalec bi moral narediti izboljšave, lastniki pa bi morali posvetiti več pozornosti negi. Po podatkih TÜV Tesla Model 3 v treh letih v povprečju prevozi okoli 53.000 kilometrov. To je 11.000 kilometrov več, kot je običajno za vozila te starostne skupine.

Električni avtomobili imajo nekaj tipičnih napak, preverite, kje se skrivajo
Profimedia

Tudi Renault Zoe je v rdečem območju med baterijsko električnimi modeli z 8,9-odstotno stopnjo napak. VW e-Golf se znajde bolje, saj je s 3,4-odstotno stopnjo napak dosegel deveto mesto in zmagal v kompaktnem razredu. V ospredju: je tudi Hyundai Kona Electric s štiriodstotno stopnjo napak.

V skupni oceni vseh testiranih avtomobilov 20,6 odstotka avtomobilov ne opravi splošnega pregleda s "pomembnimi" ali "nevarnimi napakami". To je rahlo povečanje, in sicer za 0,1 odstotne točke v primerjavi z letom prej. Stopnje napak se povečujejo že tretjič zapored in delež vozil brez napak še naprej upada. V primeru "bistvenih okvar" je treba popravilo opraviti v štirih tednih. V primeru "nevarnih okvar" je dovoljen samo neposreden obisk servisne delavnice, da se napaka takoj odpravi. Na podlagi vseh generalnih pregledov je tako za okrog 160.000 vozil.

Električni avtomobili imajo nekaj tipičnih napak, preverite, kje se skrivajo
Profimedia

Strokovnjaki TÜV so okoli 15.000 vozil označili za "nevarna za promet" in so jim na kraju samem prepovedali vožnjo. Med razlogi so natrgane zavorne cevi, blokiran krmilni mehanizem ali rja na podpornih delih. Delež vozil z »manjšimi okvarami« je 11,5 odstotka (plus 0,3 točke). 67,9 odstotka je »brez okvar« (minus 0,4 točke). Povprečna starost voznega parka je trenutno 10,3 let. Pred desetimi leti je bila 8,8 let.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj