Po podatkih Consumer Reports imajo električna vozila 79 odstotkov več težav z zanesljivostjo kot avtomobili s termičnimi motorji
Po splošno razglašeni modrosti zagovornikov električne mobilnosti je vzdrževanje električnih vozil lažje in cenejše kot avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje.
Zdi se logično, kajti električna vozila imajo veliko manj gibljivih delov kot avtomobili. Toda podatki tega v resnici ne potrjujejo, tako vsaj izhaja iz raziskave Consumer Reports, kjer so ugotovili, da so električna vozila bistveno manj zanesljiva kot avtomobili na konvencionalni pogon.
Neprijetni rezultati za električne vernike
Customer Reports je za svojo letno raziskavo o zanesljivosti avtomobilov zbral podatke od 330.000 lastnikov vozil od modelnega leta 2000 naprej. In rezultati so nekoliko neprijetni za pristaše električnih vozil, ki so imela v povprečju 79 odstotkov več težav z zanesljivostjo kot vozila na bencinski ali dizelski pogon.
Še slabše so se odrezali priključni hibridi; ti so imeli v povprečju 146 odstotkov več težav kot »običajni« avtomobili. Bledo podobo so nekoliko omilili nepriključni hibridi s 26 odstotki manj težav z zanesljivostjo kot vozila s konvencionalnim pogonom.
Priključni hibridi so imeli tudi največ potencialnih težavnih področij, vključno z manjšimi napakami, kot je ropotanje zavornih oblog, in pomembnejšimi okvarami motorja ali menjalnika. Hibridi imajo 19 možnih težavnih področij – vse našteto brez težave s polnjenjem –, električna vozila pa samo 12, saj so brez elementov, kot so motorji z notranjim zgorevanjem, sistemi za dovajanje goriva ali menjalniki.
Največ težav z elektromotorji in baterijami
Težave z električnimi motorji, polnjenjem in baterijo predstavljajo večino pritožb glede zanesljivosti električnih vozil (in to so težave s polnjenjem avtomobila, ne s strojno opremo za domače ali javno polnjenje).
"Električna mobilnost je še vedno v povojih, zato res ni presenetljivo, da proizvajalci na splošno še vedno odpravljajo napake. Kljub temu opažamo znake premikanja v pravo smer. In kot kažejo naši podatki, bi bilo za potrošnike, ki razmišljajo o zanesljivosti, najbolje, če bi se v prvem modelnem letu odpovedali povsem novim vozilom,« je povedal Jake Fisher, višji direktor avtomobilskega testiranja pri Customer Reports.
Preberite še: