Nov električni malček, ki ga je predstavila Honda, je nadaljevanje njihove strategije Electric vision, navdih zanj pa so v Hondi našli v lastnem modelu izpred 40 let.
Hondin mestni avtomobil, katerega premiero smo doživeli na minulem avtomobilskem salonu v Frankfurtu, so Japonci poimenovali z imenom Urban EV. Kot ime nakazuje, gre za popolnoma električni avtomobil, izdelan pa je na popolnoma novi platformi, ki naj bi jo skupaj z baterijskim sklopom, ki je v novincu, v prihodnje uporabljali pri izdelavi novih električnih avtomobilov. Ti naj bi sicer na cesto zapeljali po letu 2019.
Koncept, ki naj bi bil po besedah predsednika Honde Takahire Hachige precej blizu serijskemu izdelku, je trivratna kombilimuzina, ki je v primerjavi s Hondo Jazz krajša za 10 centimetrov. Kljub temu naj bi v kabini ponujal dovolj prostora za prevoz štirih potnikov. Notranjost avtomobila je sicer oblikovana precej minimalistično. Na armaturni plošči tako kraljuje velik zaslon, ki hkrati prikazuje hitrost, navigacijo, podatke iz razvedrilno-informativnega sistema, za občutek prostornosti pa pri konceptu skrbi panoramska streha.
Oblikovalci so navdih črpali iz hišne legende izpred 45 let
Posebno pozornost pa Urban EV zbuja s svojo zunanjostjo. Čeprav gre za avtomobil, ki naj bi v bolj ali manj spremenjeni podobi zapeljal na ceste čez dve leti, se linije avtomobila zdijo nekoliko znane. Ko so pri Hondi snovali obliko novega prototipa, so se namreč zgledovali po prvi generaciji modela Civic, ki je na cesto zapeljal že daljnega leta 1972.
Zunanjost vozila je vsekakor eden glavnih elementov novinca. Zaznamujejo jo namreč precej ravne linije z zaobljenimi zaključki. Posebno pozornost pritegne maska vozila. Na vsaki strani je namreč, tako kot pri prej omenjenemu Civicu, po en žaromet, v notranjem delu maske pa se lahko izpisujejo različna sporočila, namenjena drugim udeležencem v prometu. Da gre resnično za Hondo, potrjuje svetleč znak na sredini maske. Vozilo tudi ni opremljeno z vzvratnimi ogledali, ampak z majhnimi kamerami v 'krilcih' na prednjih blatnikih, poleg 'kljuk' za odpiranje vrat. Ta se namreč odpirajo samodejno z dotikom tipala, odpirajo pa se v nazaj, kar naj bi olajšalo vstop v kabino vozila.
Jure Šujica
Foto: Honda
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del