Vrag je odnesel šalo: prestižni terenec razreda G v večnost s 580 konjskimi močmi, ki jih zagotavljajo štirje električni motorji in menjalniki
Nekoč je rohnel z močnimi dizelskimi in bencinskimi motorji in pri Mercedes-Benzu so radi ponavljali, da ni poti, ki jo ne bi zmogel. No, zdaj se razred G podaja na novo pot, ki je časom in razmeram primerno prežeta z elektriko.
Kombinacija velikega, oglatega terenca, ki je bleščeč anahronizem nekdanjega vojaškega vozila in najnovejšega, tehnološko bleščečega električnega pogona se zdi skoraj bogokletna, toda pri trikraki zvezdi zatrjujejo, da jje G580 dejansko boljši prav zato, ker ga žene elektrika
Oznaka ni naključna
Zasnovali so ga kot konceptno vozilo z oznako EQG, a teh črk v Stuttgartu ne bodo uporabljali, pač pa bo avtomobil na zadku nosil oznako G580, številka pa ponazrja, da bo za pogon skrbelo 580 konjskih moči in ne kilovatov (preračunano 432). Električno gnani terenec tehta zajetnih 3.090 kilogramov, spredaj pa bo izstopal predvsem s črno masko hladilnika, ki obkroža tudi žaromete. Skratka Mercedes-Benzovi stilisti so želeli ohraniti navezo na originalnega prednika.
Štirje motorji in športni pospešek
Njegovo superiornost in suverenost ponazarja tudi sposobnost prečenja 85 centimetrov globoke vode, prava tehnološka poslastica pa je pogonski sklop. Sestavljajo ga štirje električni motorji, vsako kolo ima svoj motor, vsak motor pa poganja dvostopenjski menjalnik. Kljub tritonski teži bo električni orjak do hitrosti 100 kilometrov na uro pospešil v 4,7 sekunde. Baterija s 116 kilovati naj bi zagotavljala doseg do 473 kilometrov, ampak saj je znano, da bo poraba, ki naj bi znašala med 27,7 in 30,3 kilovatne ure na 100 kilometrov, na brezpotju višja kot na gladkem asfaltu.
Grgranje namesto tišine
Sicer paG580 ne bo vozil v tišini, pod pokrovom motorja je namreč zvočnik, ki ustvarja nekakšno grgranje. Zaradi vsega kar bo nudil in zmogel, ta oglati električni terenec seveda ni avtomobil, ki ga ne bi mogli pogrešati. Kdor se s tem ne strinja si ga bo lahko v Nemčiji omislil za dobrih 142 evrskih tisočakov ali jih dodal še 50 za posebno uvodno serijo.
Preberite še:
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere