Električni Mini vplival tudi na vse preostale brate

29. 1. 2021 | Jure Šujica
Deli

Nekatere oblikovne novosti, ki jih je prinesel so sedaj vključili v zadnjo medgeneracijsko posodobitev.

Ko je pred letom in pol Mini predstavil svoj prvi serijski električni avtomobil (če seveda ne upoštevamo maloserijskega električnega Minija prve generacije) je seveda z njim naredil velik korak za prihodnost znamke. Nenazadnje se Mini Cooper S E od svojih tedaj aktualnih bratov precej razlikuje tudi navzven. Po njem so se namreč oblikovalci zgledovali tudi pri oblikovanju zunanje podobe aktualnega Minija, a osveženega za modelno leto 2021.

Da je bil čas za posodobitve Minija govori tudi dejstvo, da je 'sodobni' Mini na ceste zapeljal pred 20 leti, seveda pa je še od tedaj doživel, kar nekaj manjših in večjih posodobitev, vseeno pa silhueta ostaja enaka – le opazno spremenjena.

Med karoserijskimi spremembami zagotovo največjo pozornost vzbudi sprednji odbijač. Sredinski del bo namreč po novem odet v barvo karoserije, obdaja pa ga le črn rob. To velja tako za klasičnega Cooperja, kot tudi za izvedbi S in S E, ki se tako med seboj razlikujejo le po spodnjem krilcu odbijača in satovju v maski. Podoben slog sicer prinaša tudi zadnji odbijač. Preostale spremembe so nekoliko bolj zanemarljive in zajemajo spremenjeno meglenko in stranske indikatorje smeri vožnje na sprednjih blatnikih.

Notranjost na drugi strani prinaša precej manj novosti, hkrati pa so te manj opazne. Pravzaprav so v večji meri kozmetične narave in zajemajo nove zračnike na armaturni plošči, možnost napa usnja kot ene izmed osnove za sedežne prevleke, ambientalno osvetlitev z dvema dodatnima barvnima odtenkoma, če naštejemo le najbolj ključne elemente. No, pravzaprav je tu še ena in sicer nov vmesnik za upravljanje infozabanega vmesnika. Tudi ta je bil deležen posodobitve, predvsem z vidika uporabniškega vmesnika, dobil pa je tudi nekaj dodatnih funkcij. Digitalni zaslon instrumentne plošče je poslej del serijske opreme.

Ker gre na koncu 'le' za medgeneracijsko prenovo, pa so se pri Miniju odločili, da na motornem področju vsaj zaenkrat pustijo vse tako kot je. To pomeni, da bo še naprej na voljo pet bencinskih motorjev z močjo med 75 in 231 'konji (55-170 kilovati), pri čemer bo najšibkejši motor na voljo le v tri- in petvratni izvedbi, najmočnejši pa v trivratni in brezstrešni različici Convertible. V ponudbi seveda ostaja tudi električni S E.

Prenovljeni Mini bo s pohodom po evropskih trgih pričel marca oziroma aprila letos, mi pa smo se za podatke o ceniku obrnili na podjetje Avto Aktiv, ki v Sloveniji kot edino s salonom v Ljubljani skrbi za prodajo novih vozil. Od tam so nam sporočili, da posodobljeni cenik še ni bil razkrit, a naj se od aktualnega ne bi bistveno razlikoval, vseeno pa bo sledilo nekaj sprememb na račun novih paketov opreme, ki naj bi sicer omogočali manj prilagajanja kot doslej.