Električno omrežje v Sloveniji je na meji svojih zmogljivosti

4. 6. 2020 | Jure Šujica
Deli

Ob neukrepanju bi v primeru nadaljnje hitre rasti števila električnih avtomobilov lahko prišlo do resnih težav pri zagotavljanju zadostne količine elektrike do samih uporabnikov

Elektro Ljubljana je na današnji tiskovni konferenci predstavilo poslovne rezultate podjetja v let 2019. Lansko leto je bilo eno izmed najbolj uspešnih v zgodovini, saj so ga sklenili s čistim dobičkom v višini 13,9 milijona evrov, ob tem pa je bilo to tudi leto, ko so za različne naložbe namenili največ finančnih sredstev do sedaj, skupaj kar 40 milijonov evrov.

K rasti dobička v podjetju je v veliki meri pripomoglo tudi zmanjšanje števila zaposlenih, ter rast dodane vrednosti na vsakega zaposlenega. Ta namreč sedaj znaša okrog 94.000 evrov. Vseeno pa iz leta v leto vse bolj pomemben faktor postaja tudi področje elektromobilnosti.

Podjetje Elektro Ljubljana je bilo pred desetletjem eno prvih, ki je na naših tleh pričelo s postavljanjem polnilni za električne avtomobile. Te so bile v začetku, ko je bilo električnih in elektrificiranih avtomobilov še relativno redko v uporabi, a število uporabnikov vseeno vztrajno raste – tudi po uvedbi plačljivega polnjenja, pri čemer pa se je nekoliko spremenila specifika polnjenj.

Manj, a daljša polnjenja

»Število uporabnikov naše mreže se je povečalo za skoraj 60 odstotkov. Število sej polnjenja se je sicer nekoliko zmanjšalo, poraba energije pa se je povečala,« je dejal dr. Jurij Curk, svetovalec v podjetju, kar deloma pripisuje tudi večj kapaciteti bater. V njihovi mreži je sicer skupaj 250 polnilnic, se pa povečuje število novih partnerjev, ki pristopajo k projektu.

Načrti Elektra Ljubljana so sicer obrnjeni tudi proti Hrvaški, kamor bi se lahko selili že v prihodnjih nekaj letih. Hkrati jih dva velika izziva čakata na domačih tleh.

Kot poudarjajo se je v zadnjih letih močno povečala priklopna moč slovenskih gospodinjstev, ki je iz 1,5 kilovatov narasla na 10 kilovatov. Ob tem je nemogoče vedeti, v katero smer se bo obrnil trend polnjenja električnih avtomobilov: ali bodo lastniki vozila polnili doma, ali – če bo to mogoče, na delovnem mestu, zaradi česar je težko pripraviti tudi ustrezno infrastrukturo.

Drug izziv, s katerim se bodo srečevali in je nekoliko povezan s prvim pa je zmogljivost samega električnega omrežja. V prihodnjih 10 letih naj bi se po slovenskih cestah vozilo okrog 130.000 električnih avtomobilov in še dodatnih 70.000 priključnih hibridov. To hkrati pomeni veliko obremenitev za domače električno omrežje, ki se sedaj že bliža svoji maksimalni obremenitvi.

Podatek o preobremenjenosti omrežja, za katerega je mimogrede v največji meri najbolj odgovoren prav Elektro Ljubljana je vsekakor zelo zaskrbljujoč. Ob neukrepanju bo namreč prišlo do podaljševanja časa polnjenja električnih avtomobilov, predvsem pa do zmanjševanja interesa posameznikov za nakup elektrificiranih vozil – kazen pa bi naposled plačala Slovenija, ki ne bi izpolnjevala ciljev o zmanjševanju izpustov toplogrednih plinov, ki jih je državam članicam zastavila Evropska Unija.

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?