Elektrifikacija kaže zobe: Ford zapira v Nemčiji

23. 6. 2022 | Jure Šujica
Deli

Usoda tovarne še ni znana, velika verjetnost pa je, da jo bodo prodali kateremu izmed konkurenčnih avtomobilskih proizvajalcev.

Evropska veja ameriškega avtomobilskega proizvajalca Ford je pred kratkim razkrila, da bo v bližnji prihodnosti zaradi različnih razlogov temeljito prevetrila proizvodnjo na evropskih tleh. Ob tem je bilo takoj jasno, da je 'na prepihu' tovarna v nemškem mestu Saarlouis, še posebej ob dejstvu, da jo je najbolj prizadela aktualna kriza v Ukrajini in posledično zmanjšana dobava vezij za nove avtomobile. Hkrati se je znižala tudi količina naročenih vozil modela Focus.

Preberite še: Pred priljubljeno kombilimuzino negotova prihodnost, usoda bo znana še pred koncem meseca

Vse to pa je bilo očitno dovolj, da so se pri Fordu odločili in napovedali konec proizvodnje v tovarni, ki je še leta 2017 dobila kar 600 milijonov evrov sredstev za zagon proizvodnje aktualnega Focusa. Tega bodo v eni izmed dveh Fordovih tovarn v Nemčiji proizvajali vse do leta 2025, nato pa bodo proizvodnjo zaključili. Kakšna bo usoda kompleksa se ob tem pri Fordu še niso odločili, največja verjetnost pa je, da bodo tovarno prodali kakšni drugi avtomobilski znamki.

Posledica transformacije tudi precejšnja odpuščanja

Zaprtje tovarne v Nemčiji pa je dobra novica za tovarno v španski Valencii. Tam bodo namreč v bližnji prihodnosti pričeli s proizvodnjo električnih vozil naslednje generacije, točen datum začetka proizvodnje pa še ni znan. V Valencii Ford sicer trenutno izdeluje tri modele, kompaktnega križanca Kuga in pa oba enoprostorca, Galaxy ter S-Max.

Z zaprtjem proizvodnje v Saarlouisu pa bo brez dela ostalo tudi kar nekaj delavcev. Trenutno je tam zaposlenih okrog 4.600 ljudi, ali bo vsaj del njih premeščen v tovarno v mestu Köln, v katero so pri Fordu nedavno vložili dve milijardi evrov za razvoj, pa zaenkrat ni znano. Hkrati naj bi na cesti pristal tudi del izmed 6.000 zaposlenih v Valencii, saj je proizvodnja električnih avtomobilov (na kar so pred kratkim opozarjali tudi predstavniki italijanske avtomobilske industrije) precej bolj avtomatizirana, zaradi česar so potrebe po delavcih manjše.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol