Elektrika končno tudi za (družinskega) Audijevega karavana

17. 3. 2022 | Jure Šujica
Deli

Zaenkrat še kot koncept, ki pa nakazuje prihod serijskega avtomobila. Ob tem prinaša tudi povsem novo platformo

Ob dejstvu, da so v zadnjih letih križanci postali najbolj popularna oblika osebnih avtomobilov je nekako razumljivo, da so tudi številni sodobni električni avtomobil povzeli to podobo. Očitno pa avtomobilski proizvajalci še niso pozabili na bolj klasične karoserijske različice, kot so limuzine in kombiji. Po dveh križancih in športni limuzini so tako pri Audiju predstavili še svoj prvi električni avtomobil z oznako Avant v imenu; pa čeprav zaenkrat zgolj v konceptni obliki.

4,96 metra dolg avtomobil je morda res 'le' prototip, pa vendar gre za precej dodelan avtomobil. Nenazadnje gre za nadaljevanje lani predstavljenega A6 e-tron električne limuzine, izdelan pa je na prihajajoči platformi PPE, za katero niso odgovorni pri Volkswagnu, kot to velja za platformo MEB, pač pa so jo pri Audiju razvili sami.

Tehnologija električnega sklopa je na drugi strani v osnovi enaka kot jo recimo uporablja Porsche, vsaj kar se tiče polnjenja baterij. Polnjenje bo namreč, podobno kot pri Taycanu, potekalo z napetostjo 800 Voltov in z močjo 270 kilovatov. V praksi to pomeni, da bo ob optimalnih pogojih polnilnica v 10 minutah avtomobil baterijo napolnila za nadaljnjih 300 kilometrov poti. Avtonomija baterije bo sicer v optimalnih pogojih ponujala do 700 kilometrov vožnje brez zaustavljanja. Kapaciteta baterije sicer znaša 100 kilovatnih ur, sistemska moč motorjev pa znaša 350 kilovatov.

Vsaj napoved nove platforme

K ugodni porabi bo sicer veliko pripomogel tudi ugoden količnik zračnega upora, ki znaša 0,24, kar je le 0,02 več kot pri že predstavljenem prototipu Sportback, ki so ga pri Audiju predstavili že pred časom. K temu pripomorejo tudi številni dodatki kot so difuzor na zadku in pa reže za vstop zraka na sprednjem delu ter pod žarometi.

Prav žarometi so sicer ena izmed najpomembnejših lastnosti. Organski LED žarometi naj bi namreč po besedah Audija ponujali kvaliteto slike, ki je skoraj primerljiva s tisto, ki jo ponujajo kinematografski projektorji. Ti posledično omogočajo prikaz slike, kakršno si želi voznik ter celo občutek tridimenzionalne slike.

Ali bosta A6 Sportback in A6 Avant z električnim pogonskim sklopom zapeljala na cesto v sedaj predstavljeni podobi ali ne zaenkrat še ni znano, je pa precej verjetno. Gotov na drugi strani pa je, da se to ne bo zgodilo pred letom 2023, ko bodo na cesto zapeljala prva električna vozila, izdelana na platformi PPE.