Registracije novih avtomobilov po pandemiji okrevajo, a tudi v Evropi počasneje kot je bilo pričakovano, kljub temu pa dva segmenta še naprej navdušujeta.
Pri JATO Dynamics so postregli z novo analizo evropskega avtomobilskega trga, ki učinkovito prikaže posledice koronakrize na prodajo novih avtomobilov. V mesecu maju je bilo v Evropi registriranih 1.073.987 novih vozil, kar 73 odstotkov več, kot v enakem obdobju lani. Mesečne prodajne številke se vztrajno gibljejo okoli milijona, v prvih petih mesecih letošnjega leta pa je bilo skupno registriranih dobrih pet milijonov vozil. Kljub temu pa je rast zavajujoča, saj je bilo v mesecu maju leta 2019, torej še pred pandemijo, prodanih 1.43 milijona vozil, trenutne prodajne številke pa so še vedno za kar četrtino nižje kot pred krizo.
Nove rekorde pa postavljajo električna vozila, ki so si v mesecu maju priborila 16-odstotni tržni delež, ki je najvišji do sedaj. Skupno je bilo prodanih 83.700 baterijsko-električnih vozil ter 87.700 priključnih hibridov, to pa skupno predstavlja 279-odstotno rast v primerjavi z lanskim letom. Še najprej pa tržni delež raste tudi SUV-om in zdaj znaša že 44.6 odstotkov, zato je presenetljivo, da med tremi najbolje prodajanimi vozili ni predstavnika iz teh dveh segmentov. S 23.106 prodanimi primerki si namreč prvo stopničko še naprej lasti Volkswagen Golf, sledita pa mu Renault Clio in ICE-gnani Fiat 500. Med priključnimi hibridi je najbolj priljubljena Ford Kuga, med baterijsko električnimi pa prepričljivo vodi Tesla model 3, ki je v mesecu maju našla 8.762 novih lastnikov.
Na samem vrhu prodajnih številk pa prepričljivo ostaja Volkswagen, ki je v mesecu maju zabeležil drugi najvišji tržni delež po letu 2001, znašal pa je kar 28,14 odstotkov vseh prodanih vozil. Da se pri Volkswagnu najbolje spopadajo s krizo nakazuje tudi dejstvo, da so višji tržni delež v zadnjih dvajsetih letih zabeležili le aprila lani. Zasluge gredo predvsem na račun uspešne priprave modelne palete skupine Volkswagen na povišano povpraševanje potrošnikov po električnih in SUV vozilih, to pa potrjujejo prodajne številke, saj krepko vodijo v obeh razredih. Močan položaj imajo tudi v kopaktnem, športnem ter srednjem in luksuznem razredu, saj so v vseh zabeležili več kot 40-odstotni tržni delež.
Felipe Munoz, globalni analist pri JATO Dynamics je k raziskavi dodal: »Podatki so spodbudni, vendar trg okreva počasneje, kot so mnogi upali. Gospodarska negotovost in pomanjkanje potrošniške samozavesti omejujeta rast v času, ko se industrija spopada z odmikov od tradicionalnih pogonskih sklopov in se prilagaja strogim predpisom o škodljivih izpustih.« Poudaril pa je tudi pomembnost prevladujočih segmentov: »Čeprav je Evropa že zrel trg, sta EV in SUV ključna segmenta, ki še vedno kažeta izjemen potencial za prihodnjo rast. Ustrezna ponudba v teh dveh segmentih pa bo ključna za uspeh avtomobilskih proizvajalcev v prihajajočih letih.«
K razvoju električnih vozil zdaj poleg ekoloških zahtev spodbujajo tudi prodajne številke. Zato so v zelo kratkem obdobju številni proizvajalci najavili upokojitev motorjev z notranjim zgorevanjem, med njimi tudi Mazda, Audi in celo Volkswagen. Se navkljub trenutnim prodajnim trendom obeta še zadnji hura prodaji bencinsko gnanih avtomobilov?
Novo na Metroplay: O življenju rock zvezdnika s Slovencem, ki z legendarnimi glasbenimi skupinami nastopa po največjih odrih na svetu