Odločitev je padla: takšni so Vokswagnovi načrti na področju pogonskih sklopov

26. 6. 2021 | Jure Šujica
Deli

Načrt najhitrejše spremembe napoveduje v Evropi, drugod po svetu pa bodo prišle na vrsto kasneje.

Pred nekaj dnevi je v javnosti odjeknila novica, da naj bi pri Audiju pohiteli z 'upokojitvijo' svojih bencinskih in dizelskih motorjev, ter še pospešili prehod na električno mobilnost. Nenazadnje so v Inglostadtu že sedaj predstavili kar tri različne avtomobile s pogonom na elektriko (od tega je e-tron na voljo v dveh izedbah), zadnji avtomobil z motorjem z notranjim izgorevanjem pa naj bi na cesto zapeljal leta 2026.

Še bolj kot pri Audiju pa se že nekaj let z enakim vprašanjem ukvarjajo pri Volkswagnu, od koder pa sedaj prihajajo nove informacije, povezane z omenjeno tematiko. V zadnji izjavi za nemški časnik Muenchner Merkur je tako Klaus Zellmer, član upravnega odbora znamke in vodja oddelka za prodajo dejal, nameravajo »v Evropi iz trga vozil z z motorji notanjim izgorevanjem izstopiti med letoma 2033 in 2035, na Kitajskem pa se bo to zgodilo še nekoliko kasneje.«

Napovedi so različne

Kdaj bosta omenjena trga prišla na vrsto Zellmer ni razkril, je pa zato dodal, da bo prehod najpočanejši v Južni Ameriki in Afriki, kjer je politična situacija nekoliko bolj zapletena, hkrati pa je slabo razvita tudi ključna infrastruktura, potrebna za vzpostavitev e-mobilnosti. Vseeno pri tem načrtuje, da naj bi celotna svetovna flota vozil znamke Volkswagen postala ogljično nevtralna do leta 2050, v Evropi pa naj bi električni avtomobili 70 odstotkov vseh novih prodanih vozil predstavljali do leta 2030.

Zgornje napovedi, če posebej na področju globalnih načrtov so seveda precej nehvaležne, saj je napovedovanje prihodnosti za prihodnjih 30 let vseeno težka naloga. Hkrati smo bili v zadnjih letih priča različnim napovedim Volkswagna na področju prehoda k ogljično nevtralnim avtomobilom. Tako naj bi sodeč po izjavi iz konca leta 2018 že leta 2026 končali z razvojem tovrstnih avtomobilov (hkrtai pa naj bi na posameznih trgih ostali na voljo tudi po letu 2050), glede na izjavo v aprilu lani pa naj bi z razvojem novih bencinskih in dizelskih motorjev nadaljevali še vsaj 10 let. Kaj je torej res bo seveda pokazal čas in (tudi) razvoj drugih tehnologij.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja