Emisije 'kosijo' tudi med malčki, poslavlja se drugi najbolje prodajani v Evropi!

28. 7. 2021 | Jure Šujica
Deli

Se nam obeta obeta izumrtje celotnega razreda?

Segment avtomobilskih malčkov se počasi, a vztrajno krči in tako so recimo že pred časom pri Renaultu napovedali, da bodo po koncu življenjske dobe aktualne izvedbe po treh generacijah upokojili tudi na našem trgu precej priljubljenega Twinga. Nič drugače pa na drugi strani ni niti v segmentu premijskih malčkov. Naslednji v vrsti tistih, ki se poslavljajo iz avtomobilskih konfiguratorjev novih vozil je Audi A1.

Odločitev za to je pred dnevi razkril generalni direktor Audija, Markuss Duesmann, odločitev pa se zdi kar nekoliko presenetljiva. Audi A1 je namreč drugi najbolje prodajani predstavnik tega segmenta v Evropi, ki je zgolj v lanskem letu uspel prepričati 57.850 kupcev, kar pa je še vedno precej manj od prvaka segmenta, Minija, ki utegnil prepričati preko 110.000 kupcev. Razlog za zaključek prodaje komaj leta 2018 predstavljenega modela torej ni morebitna slaba prodaja.

Ukinitev neizbežna

Čeprav na prvi pogled ironično je namreč težava A1 – kot številnih drugih malčkov – ta, da so okolju relativno neprijazni, saj zaradi previsokih stroškov proizvodnje v nobeni različici načeloma ne ponuja elektrificiranih pogonskih sklopov. Ob dejstvu, da morajo avtomobilski proizvajalci letos izpuste plinov CO2 na zahtevo Evropske Unije znižati na 95 gramov na prevožen kilometer pa druge rešitve kot ukinitev proizvodnje skoraj ni.

»A1 ne bo dobil naslednika. Zavedamo se, da bomo v prihodnje le stežka ponujali motorje z notranjim izgorevanjem v naših mestnih avtomobilih, saj bodo stroški tega vedno večji. Posledično bomo ta segment zapustili,« je bil za Automotive News Europe jasen Dusemann. Sicer pa Audi in Renault nista edini znamki, ki sta se odločila za izstop iz omenjenega razreda. Enake načrte imajo namreč tudi pri Citroënu in Peugeotu, kjer se bodo odpovedali C1 ter 108, pričakovati pa je, da se bo vrsta proizvajalcev z enako odločitvijo še povečala.