(Svetovna premiera) Enyaq je mejnik za znamko Škoda

Prvi športni terenec na novi MEB platformi za električna vozila bo obeležil tudi 125 letnico znamke.  Izjemen doseg, tri zmogljivosti baterije, pet motorjev in dva pogona - to so značilnosti nove Škode

(Svetovna premiera) Enyaq je mejnik za znamko Škoda (foto: Škoda) Škoda
1. 9. 2020

Enyaq je torej prvi SUV model v koncernu, ki je narejen na sila praktični in prilagodljivi platformi za BEV ali baterijsko električna vozila v koncernu. Kmalu bodo sledili tudi drugi, Volkswagnov ID.4 je tako rekoč pred vrati ... Toda tudi pri Škodi seveda ne sedijo križem rok - do leta 2022 bodo imeli v svoji paleti že deset električnih in elektrificiranih vozil. In za vsa pravijo, da so ali bodo tipične Škode, kar med drugim pomeni, da so in bodo tudi cenovno dostopni avtomobili. Enyaq bi naj tako veljal okoli 35.000 evrov - seveda odvisno od trga in predvsem opreme.

Nova platforma pomeni seveda tudi kompaktne mere in notranjo prostornost, saj je baterijski paket potisnjen v dno vozila, med kolesa, tako da so tudi previsi lahko kratki. Nov model je s 4,65 metra tako pecej kompakten, čeravno vodja oblikovalcev pri Škodi Oliver Stefani trdi, da je v notranjosti povsem podoben največjemu modelu, Superbu. Pogonski sklop nameščen v zadku in pogon na zadnji kolesni par (vstopni modeli) pa seveda obljublja tudi okretnost v mestu, saj je obračani krog kar 2,3 metra manjši od Kodiaqovega.

Za pogon ima Enyaq na voljo pet motorjev od 109 do 225 kW (od 146 do 306 KM), hkrati so na voljo tri zmogljivosti baterije: 55, 62 in 82 kWh, številke pa so  tudi osnova za imena različnih verzij (50, 60 in 80). V najmočenjši izpeljanki z znano kratico RS bo novi model pospešil do 100 km/h v 6,2 s, končna hitrost pa znaša 180 km/h. Največji doseg obljublja verzija z največjo baterijo in srednje močnim e-strojem (150 kW), ta pa znaša 510 km, z veščo vožnja pa je lahko menda celo daljši. Sicer pa pri Škodi tudi za najšibkejši verzijo obljubljajo 340 km dosega.

O vodljivosti in legi na cesti bo moč še kaj povedati, dejstvo pa je, da je težišče nizko (teže Škoda še ne komunicira), da so kolesa vselej vpeta s posamičnimi vodili, in da je na voljo tudi prilagodljivo blaženje DCC, svoje pa doda tudi štirikolesni pogon z dvema motorjema (dodaten na prvi osi).

Seveda je moč baterijo tudi ustrezno hitro polniti - z izmeničnim tokom (AC) do polnilne moči 11 kW ali z enosmernim tokom (DC) do polnilne moči 125 kW, pri čemer je moč baterijo napolniti od 5 do 85 odstotkov zgolj 38 minutah!

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri