Svetovna premiera: Mercedes-Benz EQA - Tako v Stuttgartu razumejo urbano mobilnost

Najmanjši baterijsko električni model (BEV) je bliže klasično gnanemu GLA kot pa razredu A. Torej spet križanec z dosegom 420 km. In vsemi dobrotami, ki jih Mercedes ponuja ostalim modelom

Svetovna premiera: Mercedes-Benz EQA - Tako v Stuttgartu razumejo urbano mobilnost (foto: Mercedes-Benz) Mercedes-Benz
20. 1. 2021

Pravzaprav ima najmanjši BEV Mercedes malo skupnega z modelom A, saj gre za športni terenec ali še bolje križanec, čeravno nizek in s skromno oddaljenostjo od tal (15,4 mm) ima tako več skupnega z modelom GLA - navsezadnje gre tudi za evolucijo platforme MFA2. Na tej isti platformi je  narejen tudi najmanjši Mercedesov križanec, ki se od baterijsko električno gnanega sorodnika dimenzijsko loči po le nekaj milimetrih.

Najmanjši električno gnani Mercedes je tako s 4,46 metra dolžine skoraj identičen GLA-ju. Seveda pa je monolitna in poudarjeno aerodinamična oblika (z ugodnim količnikom zračnega upora 0,28 Cw) nekaj povsem drugega.

Pri novincu je sklop pogonske baterije vgrajen v vozilo med obe osi, zmogljivost le-tega pa pri Mercedesu navajajo za 66,5 kWh. Za pogon skrbi asinhronski elektromotor na prednji osi z zmogljivostjo 140 kilovatov (190 KM), kar je dovolj, da dobre dve tone (kar je dobrih 400 kg več od GLA) težak avtomobil pospeši do 100 kilometrov na uro v 8,9 sekunde.

Za čim bolj znosno porabo električne energije je končna hitrost omejena na 160 kilometrov na uro, pri Mercedesu pa navajajo porabo 15,7 kilovatne ure na 100 kilometrov. Seveda pa bo poraba nekaj višja pri močnejših modelih, ki sledijo, ravno tako pa tudi pri verziji s štirikolesnim pogonom, ki jo bosta poganjala dva motorja in bo ponujala sistemsko moč 200 kilovatnih ur.

Prva verzija novinca z imenom EQA 250 bo zmogla s polno baterijo doseg 425 kilometrov, pri Mercedesu pa že zdaj zagotavljajo, da bodo novi modeli zmogli tudi več kot 500 kilometrov, kar pa bodo dosegli z različnimi optimizacijski  učinki in ne z večjo baterijo. Seveda omogoča GLA polnjenje z AC (izmenični) in DC (enosmerni) tokom, pri čemer je v prvem primeru vgrajen polnilec z zmogljivostjo 11 kW, v primeru hitrega polnjenja, pa le-to omogoča do 100 kW polnilne moči.

Na našem trgu sicer še vedno čakamo večji BEV model EQC, ki bo na voljo sredi februarja. Najmanjši model pa bo sledil šele v začetku poletja. Cen seveda še ni, na nemškem trgu pa bi naj znašala cena vstopnega modela (brez subvencij) 47.500 evrov.