EU in Japonska podpirata idejo o obvezni uporabi sistemov za samodejno zaviranje

13. 2. 2019 | Jure Šujica
Deli
EU in Japonska podpirata idejo o obvezni uporabi sistemov za samodejno zaviranje (foto: Volvo)
Volvo

Tovrstni sistemi bi postali obvezni po letu 2020, a le za nove avtomobile

Sistem za samodejno zaviranje v sili je brez dvoma eden izmed sistemov, ki so v zadnjih letih (in bodo v prihodnje le še bolj) zelo prispevali k zmanjšanju števila prometnih nesreč večji varnosti v prometu. Ta številka pa bi se lahko v prihodnje predvsem v Evropi in na Japonskem še zelo zmanjšala, vse to zaradi organizacije Združenih narodov, ki razmišlja o tem, da bi bilo treba uzakoniti obvezno vgradnjo sistema samodejnega zaviranja v sili (AEBS) v vsa nova vozila.

Ekonomska komisija Združenih narodov za Evropo je tako po podatkih spletnega portala Automotive News Europe potrdila, da nameravajo po letu 2020 uvesti obvezno vgradnjo sistema za samodejno zaviranje v sili, ki bo deloval do hitrosti 60 kilometrov na uro. Pri tem pa, kot poudarjajo, nikakor nimajo v mislih sistema, ki bi samodejno vozil ter zgolj in samodejno zaviral, ko bi bilo to treba. Prav tako je vgradnja sistema predvidena zgolj za nova vozila, na pa tudi tista, ki so že na cestah.

Omenja direktiva bi pomenila, da bi po letu 2020 tako le v EU vsako leto na ceste zapeljalo približno 15 milijonov novih avtomobilov, opremljenih s to tehnologijo, posledično pa je pričakovati občuten upad smrtnih žrtev na cestah. Leta 2016 je namreč na evropskih cestah življenje izgubilo približno 9.500 ljudi, kar 40 odstotkov med njimi pa je bilo pešcev – varnosti katerih je omenjeni sistem tudi namenjen.  

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?