Nov ukrep, ki bistveno bolj ščiti potrošnike in kaznuje proizvajalce stopa v veljavo danes.
Afera z dizelskimi motorji in prevelikimi izpusti, ki je pred petimi leti pretresla avtomobilski svet najverjetneje še lep čas ne bo pozabljena. Z vidika varstva okolja pa gre za 'dogodek', ki je bil po mnenju številnih dobrodošel, saj je sprožil spremembe v sistemu, ki se odvijajo še danes. Tako je dal nov zagon tudi načrtu Evropske Unije, začetem leta 2013, da zaostri pravila na področju izpustov novih vozil. Ta je namreč z današnjim dnem stopil v veljavo in prinesel kar nekaj sprememb.
Po dosedanjih pravilih je bila namreč vsaka članica Evropske Unije v primeru odkritih nepravilnosti sama odgovorna za to, da odredi ukrep vpoklic vozil, lokalne organizacije pa so nato poskrbele za morebitne ukrepe proti proizvajalcem. Še posebej v manjših državah, kot je recimo Slovenija so bili ti postopki počasni in dolgotrajni, hkrati pa tudi manj uspešni, kot drugod.
Do 30.000 evrov na avto
Z novim ukrepom, pa bo nadzor nad vozili in morebitne ukrepe v primeru odkritih nepravilnosti izvajala Evropska komisija. Tako bo recimo v primeru odkritih nepravilnosti posameznemu modelu odvzela homologacijo, s čimer bo sledila prepoved prodaje, hkrati pa bi za vsak prodan avtomobil sledila kazen v višini 30.000 evrov. Poleg tega bi Komisija posredovala tudi na relaciji med kupci in distributerji vozil v primeru vračila spornih vozil in poskrbela za zaščito njihovih pravic ter ustrezno odškodnino.
Da bi nadzor novih vozil potekal čim bolj neodvisno, bo Evropska komisija zgradila dva neodvisna preizkusna laboratorija. Kje bosta stala zaenkrat še ni znano, so pa za njihovo postavitev že namenili sedem milijonov evrov. Naloga članic Evropske Unije bo na drugi strani (minimalno) preverjanje vozil, ki so že na cesti, na ta način pa bodo preverjale, ali se rezultati o izpustih rabljenih vozil bistveno razlikujejo od tistih, ki jih navaja proizvajalec oziroma se pokažejo v testnem okolju.