Na videz pozitivna sprememba ima nasprotnike tako na eni kot na drugi strani.
Evropska unija je končala pomembno poglavje pri vzpostavitvi strožje zakonodaje na področju izpustov CO2 v novih vozilih. Že novembra leta 2017 je bil tako predstavljen sveženj ukrepov za čisto mobilnost, ki je sprva predvideval 40-odstotno znižanje izpustov CO2 do leta 2030, lani pa je bil v Evropskem parlamentu sprejet kompromis, ki je predvideval le še 30-odstotno znižanje izpustov omenjenega plina.
Kot kaže, bo naposled le prišlo do rešitve, bližje tisti, ki so jo predlagali poslanci Zelenih, med katerimi je bil slovenski evroposlanec Igor Šoltes. Danes je namreč Evropski svet sprejel uredbo, ki določa, da bodo morale države na področju prodaje osebnih vozil do leta 2030 izpuste plinov CO2 pri novih avtomobilih v povprečju znižati za 37,5 odstotka v primerjavi z ravnjo, ki jo bodo dosegle leta 2021. Ob tem bo treba v danem obdobju za 31 odstotkov zmanjšati tudi izpuste emisij CO2 pri kombiniranih vozilih.
Bojazen in pozivi k dodatnim ukrepom
Čeprav gre za precej velik korak, pa s sprejetim dogovorom vse strani vseeno niso povsem zadovoljne. Na negativne posledice sprejetja novih ukrepov je tako že pred časom opozoril prvi mož Volkswagna, Herbert Diess, s sprejetim dogovorom pa nista povsem zadovoljni niti dve izmed držav članic EU, Belgija in Luksemburg. Ob državi namreč menita, da je meja še vedno postavljena prenizko, hkrati pa sta izrazili bojazen pred tem, da bodo avtomobilski proizvajalci na različne načine še vedno lahko dosegli, da v praksi ne bo prišlo do takšnega znižanja. Obe državi sta zato komisijo že pozvali k uvedbi dodatnih ukrepov in instrumentov, hkrati pa k zagotovitvi finančnih sredstev, ki bodo spodbudila najhitrejši prehod na brezemisijska vozila.
Novih odzivov avtomobilskih proizvajalcev na uvedbo uredbe še ni, kako pa bodo v zvezi s tem ukrepale posamezne države, bo jasno v prihodnjih tednih in mesecih. Slovenija se sicer na področju trajnostne in brezemisijske družbe počasi prebuja in tako se postopoma že uveljavljajo ukrepi za spodbujanje e-mobilnosti. Eden izmed njih je tudi povečanje proračuna subvencij za nakup elektrificiranih vozil. Višina zneska, ki ga kupcem tovrstnih vozil namenja Eko sklad, se je namreč v lanskem (aktualnem) razpisu povečala s 700.000 na 1,5 milijona evrov.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?