Euro NCAP: Preverite, kateri je najbolj varen nov avtomobil na trgu!

Kljub strožjim merilom ocenjevanja je večina avtomobilov še vedno prejela vseh pet zvezdic. A razlike so vseeno velike.

Euro NCAP: Preverite, kateri je najbolj varen nov avtomobil na trgu! (foto: Euro NCAP) Euro NCAP
5. 1. 2022

Minulo leto je bilo za organizacijo Euro NCAP še posebej v drugi polovici leta precej pestro in dejavno, še posebej ob dejstvu, da novi avtomobili na trg niso kapljali v prav velikih količinah. Ob tem je bilo zanimivo še posebej na zadnjem preizkusu, kjer sta se znašla kar dva avtomobila, ki sta v nasprotju s pričakovanji prejela negativno oceno, pri čemer gre v enem primeru za povsem nov avtomobil – vsaj z vidika evropskih kupcev.

A precej več je bilo na drugi strani avtomobilov, ki so prejeli najvišjo oceno pet zvezdic. Med 34 preizkušenimi vozili je najvišjo oceno prejelo kar 23 avtomobilov oziroma dva izmed treh, dodatnih sedem pa jih je nato prejelo oceno štiri zvezdice.

Ne glede na to pa so pri Euro NCAP pripravili razvrstitev najboljših avtomobilov po posameznih razredih. Teh je bilo šest, zmagovalci in drugouvrščeni v njih pa so:

  • Najbolj varen prestižen avtomobil: Mercedes-Benz EQS; drugo mesto: Polestar 2
  • Najbolj varen terenski avtomobil: Škoda Enyaq iV; drugo mesto: BMW iX
  • Najbolj varen majhen družinski avtomobil: Škoda Fabia (edini predstavnik)
  • Najbolj varen manjši križanec: Nissan Qashqai; drugo mesto: Volkswagen ID.4
  • Najbolj varen majhen enoprostorec: Toyota Yaris Cross; drugo mesto: Volkswagen Caddy
  • Najbolj varen električni avtomobil: Mercedes-Benz EQS; drugo mesto: Polestar 2

EQS je bil sicer tudi edini avtomobil na letošnjih testiranjih poleg križanca Nissan Qashqai, ki sicer med srednje velike križance, ki je prejel več kot 90 odstotkov točk tako za varnost voznika, kot tudi vseh potnikov v vozilu. Kako so se najboljši avtomobili odrezali na preizkusih si sicer lahko ogledate v spodnjem video predvajalniku.

»Leto 2021 je bilo za avtomobilsko industrijo zelo zahtevno: pomanjkanje sestavnih delov, predvsem polprevodnikov, je bila najhujša težava, ki jo je povzročil Covid, saj je vplivala na časovnico razvoja novih vozil, njihovo proizvodnjo in prodajo. Kljub temu smo lahko na trg pospremili kar precej novih modelov, veliko izmed njih hibridov in električno gnanih, številni izmed njih pa so kljub visokim zahtevam osvojili najvišjo oceno za varnost. Čestitke zmagovalcem in tudi drugo uvrščenim; nekateri izmed njih so bili skoraj tako dobri, kot najboljši,« je dejal Michiel van Ratingen, generalni sekretar organizacije Euro NCAP.