Euro NCAP: korak nazaj in niti ene najboljše ocene v drugem krogu

Tokrat so h končnim rezultatom v največji meri pripomogli (slabši) rezultati na področju asistenčnih sistemov

Euro NCAP: korak nazaj in niti ene najboljše ocene v drugem krogu (foto: EuroNCAP) EuroNCAP
13. 4. 2022

V zadnjih letih smo se pri preizkusnih trkih organizacije EuroNCAP nekako navadili in razvadili, da večina testnih avtomobilov dosega najvišje ocene – ob nekaterih redkih in nikakor svetlioh izjemah. Zadnji krog testiranj pa je pokazal, da najvišje ocene vseeno niso povsem samoumevne. Izmed trojice avtomobilov, ki so se znašli na testu najvišje ocene namreč ni dobil niti eden.

Preberite še: EuroNCAP: dvakrat pet, dvakrat pa le dve zvezdici

'Flota' avtomobilov je bila v drugem letošnjem krogu sicer relativno skromna, štela pa je namreč le tri predstavnike: DS 4, Honda HR-V in pa Dacia Jogger. Ob tem sta prvi in drugi prejela štiri zvezdice za varnost, Jogger, sicer tehnološko povsem enak Sanderu pa je bil črni raček izbora, saj je dosegel le eno zvezdico za varnost.

Ob tem je potrebno omeniti, da je k nekoliko nižjim ocenam pripomogel slabši nabor osnovne asistenčne varnostne opreme. DS je namreč na tem področju dobil le 65 odstotkov vseh točk, šele z doplačljivim paketom pa je nato pridobil dodatnih 17 odstotkov, kar je zadostovalo, da je naposled pridobil najvišjo oceno – po zaslugi radarja, ki izboljša nabor storitev.

Še zvezdico manj kot sorodnik

Hondine težave so na drugi strani nekoliko večje. Za opremljenost z asistenčnimi sistemi (ki jih pri japonski znamki precej glasno reklamirajo s skupnim imenom Honda Sensing) je namreč prejela 78 odstotkov točk, slab priokus pa je pustil preizkus varnosti otrok oziroma potnikov na zadnjih sedežih. Dobila je namreč le 75 odstotkov vseh možnih točk, najmanj (z izjemo Dacie Sandero oziroma Jogger) med vsemi letos preizkušenimi vozili.

Dacia je z Joggerjem ciljala nekoliko višje in sicer v področje dveh zvezdic, česar pa jim ni uspelo doseči. Pomanjkljivosti so se namreč pokazale na več področjih, še najmanj na področju varnosti voznika in potnikov, kjer so prejeli 70 oziroma 69 odstotkov vseh točk. Po zaslugi odsotnosti opozorilnikov za (ne)uporabo varnostnih pasov v tretji vrsti je namreč dobil le 39 odstotkov točk za opremljenost z asistenčnimi sistemi.