Sedem evropskih držav, vključno s Francijo in Italijo, je znova izrazilo odločno nasprotovanje prihajajočemu, strogemu emisijskemu standardu.
"Zloglasni" Euro 7 bi moral v veljavo stopiti leta 2025, a se mu znotraj Evropske unije ne obeta velika podpora. Sedem držav članic je namreč izrazilo nasprotovanje predlaganemu standardu, saj naj ne bi imel nobenega smisla. Za proizvajalce bi namreč bil enostavno predrag, njegov okoljski učinek pa bi bil ob tem zanemarljiv.
Predstavniki držav ob tem navajajo, da se proizvajalci že tako ali tako soočajo s težavami pri doseganju zastavljenih ciljev ter s stroški, ki ob tem nastajajo, hkrati pa vlagajo velike količine sredstev v prehod na brezemisijske motorje, ki bodo obvezni do leta 2035.
Glavna težava se ob tem pojavlja pri manjših avtomobilih, ki ravno zaradi vsega tega počasi izginjajo s trga. Predsednik uprave Stellantisa Carlos Tavares je ob tem dejal, da bodo zaradi tega najbolj na udaru manj premožni, ki si večjih in dražjih avtomobilov ne morejo privoščiti.
Francozi so popolnoma proti
Špansko predsedstvo Evropski uniji je podalo predlog, da bi se predlagani Euro 7 zamaknil na kasnejši datum, do takrat pa bi predpisi, kar se izpustov tiče, ostali nespremenjeni, tako za bencinske kot za dizelske motorje.
Še dlje je šel francoski finančni minister Bruno Le Maire, ki je predlagal, da bi idejo o Euro 7 morala EU popolnoma opustiti. Kot poroča Automotive News Europe, je ob tem v zrak skočil bruseljski transportno-ekološki lobi, ki je dejal, da so države popustile grožnjam avtomobilskih proizvajalcev.
Države morajo sedaj pripraviti nov sporazum o okoljskem standardu, ki ga bo potem obravnaval tudi evropski parlament. To pa bo osnova za nadaljnja pogajanja o usodi Euro 7. Predlagani okoljski standard tako še vedno (in bo najbrž še kar nekaj časa) buri duhove.
Kaj sploh je Euro 7?
Euro je standard, ki ureja omejitve izpustov za osebna in kombinirana vozila. Različica 7 bo nadomestila standard Euro 6, ki je v veljavi že od leta 2014. Bistvena sprememba je prilagoditev najvišje dovoljene vrednosti izpustov. Ta bo sedaj enaka najnižji ravni po trenutnem standardu. Poleg tega bodo morala biti vozila dlje časa skladna z uredbo.
Trenutno to velja za pet let oziroma 100.000 kilometrov, po standardu Euro 7 pa bo to deset let oziroma 200.000 kilometrov. Skladnost avtomobilov z uredbo naj bi odgovorni spremljali digitalno, na daljavo, s privoljenjem lastnika.
Tako lastnikom ne bi bilo več treba opravljati rednih tehničnih pregledov, se pa na ta način znova nekoliko odpirajo vrata za manipuliranje pri meritvah proizvajalcev, a naj bi bilo to po standardu Euro 7 vseeno težje. Prvič bodo regulirani tudi izpusti trdnih delcev in mikroplastike, ki nastanejo ob obrabi pnevmatik in zavor (tu so avtomobilisti najbolj glasni, saj bodo odgovarjali za izdelek, ki ni njihov).
Nova uredba se dotika tudi električnih avtomobilov, saj bi njihove baterije tako morale imeti daljšo življenjsko dobo. Po petih letih oziroma 100.000 kilometrih 80 odstotkov zmogljivosti, po osmih letih ali 160.000 kilometrih pa še 70 odstotkov. Pri EU predvidevajo, da naj bi se trdni delci, ki nastajajo pri obrabi pnevmatik in zavor, do leta 2035 tako zmanjšali za 27, izpusti dušikovih oksidov pri kombiniranih in osebnih vozilih pa do 35 odstotkov.
Preberite še: To je Mini za 130.000 evrov!
BONUS VIDEO: Renault, ki piše zgodovino: Napočil je konec bencinu in legendarni oznaki …
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del