Tokrat so se pod drobnogledom znašli štirje avtomobili, zadovoljstvo v češkem in nemškem "taboru".
Po tem, ko je organizacija EuroNCAP lansko leto vsaj na področju poskusni trkov bolj ali manj mirovala, se zdi, da se letos znova obeta precej dejavno leto. Prva testiranja so bila namreč izpeljana že pred dobrim mesecem dni v začetku marca, danes pa so v javnost prišli rezultati preizkusnih trgov novih štirih vozil. A če so bili rezultati marčevskih testiranj bolj ali manj popolni, jje bila tokrat slika nekoliko drugačna.
Avtomobili, ki so se udeležili tokratnih testiranj so sicer paroma v osnovi praktično enaki. Škoda Enyaq iV in Volkswagen ID.4 sta namreč izdelana na enaki platformi MEB, skupna pa jima je tudi glavnina tehnike. Enako na drugi strani velja tudi za Dacio Sandero Stepway in Dacio Logan, zaradi česar je pričakovati, da so avtomobili znotraj para dobili bolj ali manj enake ocene.
V primeru nemško-češke dvojice je bila ta ocena pet zvezdic. Ob tem je potrebno omeniti, da sta oba avtomobila dobila preko 90 odstotkov vseh točk za varnost voznika (Volkswagen 93 odstotkov, Škoda še odstotek več), ob tem pa tudi kar 89 odstotkov vseh točk za varnost otrok. Za varnost pešcev in opremljenost z asistenčnimi sistemi je ID.4 prejel 76 in 85 odstotkov vseh možnih točk, Enyaq iV pa nekoliko manj: 71 oziroma 82 odstotkov.
Zaostanek predvsem na tehnološkem področju
Oba avtomobila znamke Dacia sta na drugi strani prejela zgolj dve zvezdici za varnost, pri čemer pa pri EuroNCAP opozarjajo, da je ocena, ko pride do varnosti potnikov v vozilu vseeno nekoliko zavajajoča. Avtomobila sta namreč prejel 70 in 72 odstotkov vseh točk za varnost voznika in otrok oziroma preostalih potnikov. Končno oceno, ki bi sicer lahko znašala štiri zvezdice je tako zbijala slaba opremljenost z asistenčnimi sistemi, saj avtomobil ni zmožen prepoznati pešcev, ne ponuja sistema za ohranjanje vozila na voznem pasu, hkrati pa lahko zavira v sili le tedaj, ko pred seboj zazna drugo vozilo. Na področju varnosti pešcev in opremljenosti z asistenčnimi sistemi sta tako oba avtomobila prejela le 41 in 42 odstotkov vseh možnih točk.
»Varnost se izboljšuje, največji premik naprej pa je bil narejen na področju vgrajevanja tehnologij, ki preprečujejo nastanek nesreč. Jasno je, da so pri Dacii našli svojo tržno nišo, ki se je držijo, vseeno pa je ocena dve zvezdici pokazatelj tega, da na področju zagotavljanja varnosti nimajo velikih ambicij. Odločitev, da vozil ne opremijo s kamerami je neobičajna in razočara ob dejstvu, da se pri Dacii zavedajo dejstva, da bodo morali njihovi avtomobili zadoščati novim Splošnim varnostnim standardom. Škoda in Volkswagen na drugi strani dokazujeta, kaj vse je mogoče doseči na tem področju, pri EuroNCAP pa jim zato čestitamo,« je bil jasen Michiel van Ratingen, generalni sekretar organizacije EuroNCAP.