Zadnja in najbolj obsežna testiranja letos so postregla s kar sedmimi odličnimi ocenami: pa tudi dvema negativnima.
Neodvisna organizacija za preverjanje varnosti novih avtomobilov EuroNCAP in njeni zaposleni vsaj do nedavnega še niso bili pripravljeni na praznični december. Namesto tega so opravljali še zadnja letošnja testiranja varnosti novih vozil. In ne le to, zadnja testiranja v tem koledarskem letu so bila hkrati tudi najbolj obsežna. Na testnem poligonu se je namreč znašlo kar 11 testnih vozil, večina izmed njih pa je osvojila vsaj prav dobro oceno – z izjemo dveh.
Nabor odlično oziroma zelo dobro ocenjenih vozil tako precej obsežen in raznolik, saj so se na preizkusu znašli predstavniki električnih mestnih malčkov kot sta Dacia Spring in Fiat 500e, kombilimuzine segmenta B (Škoda Fabia) do predstavnikov prestižnih (električnih) vozil kot so BMW iX, Mercedes-Benz EQS in Genesis G70. A še enkrat se je izkazalo, da visoka cena avtomobila še zdaleč ne pomeni, da bo avtomobil dosegel najboljši rezultat.
Skupno najboljšo oceno je tako dosegel Nissan Qashqai, ki je na področju varnosti voznika in potnikov dosegel 91 odstotkov vseh možnih točk, na področju asistenčnih sistemov pa največ izmed vseh letos ocenjenih avtomobilov, 95 odstotkov. Največji minus si je tako zaslužil pri zaščiti pešcev, kjer je osvojil 70 odstotkov možnih točk.
Vseh pet možnih točk so sicer nato zabeležili še Mercedes EQS, Genesis G70 in GV70, BMW iX, Škoda Fabia in Volkswagen Caddy. EQS ob tem blestel na področju zaščite voznika, kjer je osvojil 96 odstotkov vseh možnih točk, do višje uvrstitve pa ga je ločila nekoliko slabša opremljenost z asistenčnimi sistemi v osnovni različici. Na tem področju je osvojil 80 odstotkov točk.
Po dveh desetletjih obrat v napačno smer
Oceno štiri zvezdice sta si prislužila Fiat 500 in MG Marvel R, pri čemer je največja pomankljivost 'Angleža' v kitajski lasti varnost pešcev v primeru trčenja, Fiat pa si je nekoliko slabši oceni (67 odstotkov točk) prislužil za nekoliko slabšo zaščito pešcev ter opremljenost z asistenčnimi sistemi.
Velik madež pa si je v kartoteki prislužil Renault. Pred natanko 20 leti je namreč francoska znamka z Laguno postala prva v zgodovini, ki je na preizkusnih trkih EuroNCAP osvojila vseh pet zvezdic za varnost vozil. Na tokratnih trkih je Renault 'nastopil' z dvema modeloma, Dacio Spring (razvit na osnovi kitajskega Renault City K-ZE) in Renault Zoe-jem, pri čemer si je novi Spring prislužil le eno, Zoe (sicer v osnovi star že slabo desetletje) pa nobene zvezdice za varnost, nad čimer so bili komisarji ogorčeni.
»Renault je nekoč veljal za sinonim za varnost. Žal pa slabi rezultati Zoe-ja in Daie Spring kažejo na to, da je varnost v tranziciji k električni mobilnosti postala kolateralna škoda. Le nekaj mesecev nazaj so pri Dacii zatrjevali, da so 'preobremenjeni z zagotavljanjem varnosti potnikov v vozilu' in da so napredovali pri zaščiti potnikov. To pa očitno ni res: ne le, da avtomobili serijsko ne zagotavljajo omembe vrednih varnostnih elementov, hkrati je varnost njihovih avtomobil slabša kot pri kateremkoli drugem vozilu v zadnjih letih,« je bil kritičen Michiel van Ratingen, generalni sekretar organizacije EuroNCAP.