EuroNCAP: Le eden je skazil popoln začetek leta

2. 3. 2022 | Jure Šujica
Deli

Organizacija, ki letos praznuje 25. obletnico delovanja je predstavila rezultate prvih letošnjih testiranj.

Pred 25. leti se je v avtomobilskem svetu začelo novo pomembno poglavje. Poglavje, ki je pripomoglo k velikem napredku na področju varnosti v avtomobilskem svetu. Z delom je namreč pričela neodvisna organizacija za preizkušanje varnosti novih avtomobilov, ki prihajajo na evropske ceste in tako brez dvoma pripomogla k občutnemu napredku na tem področju. In takšno bo njeno poslanstvo tudi v prihodnje.

Preberite še: Prvi kilometri z električnim Meganom, ob katerem je težko ostati ravnodušen

Danes so tako pri EuroNCAP predstavili rezultate prvih letošnjih testiranj, na katerih se je znašlo šest novih oziroma prenovljenih avtomobilov. In rezultat testiranj je bil več kot zadovoljiv. Pet izmed šestih avtomobilov je namreč osvojilo vseh pet zvezdic za varnost, le en avtomobil pa si je na račun nekoliko slabšega delovanja asistenčnih sistemov pri končni oceni prislužil eno zvezdico manj.

Na splošno se je na tokratnih testiranjih najbolje izkazal Lexus NX. Medtem ko na področju varnosti voznika in potnikov ni ravno blestel (prejel je 83 oziroma 87 odstotkov vseh točk), pa je bila slika precej boljša na področju zaščite pešcev in opremljenosti z asistenčnimi sistemi. S 83 odstotki vseh možnih točk je namreč dosegel najvišjo oceno za zaščito pešcev, kar je rekord v zgodovini testiranj, medtem ko je za opremljenost z asistenčnimi sistemi dobil 91 odstotkov točk.

Renaultu po fiasku z Zoe-jem pohvale

Za voznika v primeru trka na drugi strani najbolje poskrbita oba Volkswagnova potniška avtomobila, prenovljeni Polo in pa povsem novi Taigo. Prejela sta namreč kar 94 odstotkov vseh točk, sta pa zato nekoliko slabše rezultate pokazala v ostalih kategorijah, pri čemer je bil Taigo vselej malenkost boljši. Zadnji odličnjak, Renault Megane E-tech je pokazal uravnoteženo 'predstavo', najbolj pa se je izkazal z 88 odstotkih vseh toč na področju zaščite potnikov, največ med vsemi zgoraj navedenimi avtomobili.

Čeprav se zdi, da je BMW-jev kompaktni kupe za ostalimi avtomobili zaostal precej, pa temu ni tako. Kot so poudarili komisarji je namreč sposoben ponuditi zadostno zaščito voznika in potnikov (kjer je pokazal podobno predstavo kot zgornja peterica), težave pa se pojavljajo pri delovanju asistenčnih sistemov v zahtevnih razmerah in pa pri zaščiti pešcev, zaradi česar je naposled 'izgubil' zadnjo zvezdico.

Sicer pa so pri EuroNCAP podelili še dve odlični oceni. Prislužila sta si jih Volkswagen ID.5 in Ford Tourneo Connect, kar pa je bilo na nek način pričakovati. Gre namreč za bližnja sorodnika Volkswagnov ID.4 in Caddy, ki pa sta se izkazala že pred tem, zato dodatnih trkov v primeru Forda niti ni bilo potrebno opraviti.

Preberite še: EuroNCAP: kateri avtomobil ni dosegel niti ene zvezdice za varnost? (video)

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol