EuroNCAP: s tem avtomobilom boste na avtocesti najbolj varni

Med sedmimi avtomobili je le eden prejel oceno 'Zelo dobro', a napredek je vsekakor opazen.

EuroNCAP: s tem avtomobilom boste na avtocesti najbolj varni (foto: Euro NCAP) Euro NCAP
26. 11. 2021

Avtoceste veljajo za najbolj varno vrsto cest, saj se glede na količino prometa oziroma vozil, ki se dnevno vozijo po njej, tam zgodi najmanj, predvsem hujših nesreč. A ko pride do težav, se te hitro lahko stopnjujejo; manjša prometna nesreča lahko povzroči zaviranje ostalih udeležencev, kar vodi v zastoje, zaporo avtoceste in veliko nevarnost naleta, še posebej ob slabi vidljivosti. Hudim verižnim trčenjem v megli smo bili pred leti priča tudi v Sloveniji.

Prav zato je še toliko bolj pomembno, da imajo (sodobni) avtomobili čim več asistenčnih sistemov, ki pomagajo preprečiti oziroma reševati težave, ko pride do njih. Tudi zato so pri organizaciji Euro NCAP leta 2018 izvedli prvi preizkus avtocestne varnosti nekaterih najnovejših avtomobilov, pred dnevi pa že tretjega. V njem so se pod drobnogledom znašli BMW iX3, Cupra Formentorm, Ford Mustang Mach-E, Hyundai Ioniq 5, Opel Mokka-e, Polestar 2 in pa Toyota Yaris.

Izmed prav male množice vozil se je sicer najbolje odrezal prav prvi v vrsti iX3, ki ima, čeprav temelji na modelu X3, bogato zalogo dodatnih novih senzorjev, ki jih bencinsko- oziroma dizelsko- gnani bratje še nimajo. Po njihovi zaslugi je dobil oceno 'Zelo dobro'. Za njim sta se uvrstila Cuprin in Fordov predstavnik z oceno 'Dobro', nekoliko razočarani pa so bili komisarji s povprečnim rezultatom Polestarja. Slednji naj bi sicer že kmalu dobil različne posodobitve, ki naj bi mu zagotovili boljši rezultat. Ta je bi sicer enak kot pri Hyundaiju, dobila sta oceno 'Zadostno'.

Kot 'Osnovno' so opremljenost z asistenčnimi sistemi ocenili pri Toyoti in Oplu. A na EuroNCAP-ju opozarjajo, da so tudi osnovni in manj dodelani sistemi dobrodošla podpora vozniku in pohvalno je, da so na voljo tudi v vozilih, namenjenih širši populaciji, kjer cena igra pomemben faktor.

»Razmerje med asistnečnimi sistemi in voznikovo vpletenostjo je ključno. Avtomobili še ne znajo samostojno voziti, vozniki in vozniki se morajo tega zavedati. Poročila iz ZDA kažejo na to, da do tega lahko pride, če imajo ljudje nerealna pričakovanja glede tega, česa je sistem sposoben,« je dejal Michiel van Ratingen, generalni sekretar Euro NCAP, ki je sicer zadovoljen s prikazanimi rezultati.