EuroNCAP: z odliko kar pet vozil, presenečenje na vrhu

8. 9. 2021 | Jure Šujica
Deli

Najboljšo oceno so prejeli prav vsi preizkušeni modeli, poleg njih pa tudi priključno-hibridna izvedba Ford Kuge, ki je bila v klasični izvedbi sicer predstavljena že leta 2019.

Preizkusni trki EuroNCAP so skoraj iz leta v leto težji, bolj zahtevni, kar posledično pomeni, da se morajo proizvajalci za doseganje najboljših rezultatov potruditi še nekoliko bolj. Redkokdaj se tako zgodi, da vsi preizkušeni avtomobili osvojijo najvišjo oceno pet zvezdic, še posebej, ko se na testu znajdejo recimo štiri vozila ali celo več. A po koncu zadnjih testiranj so imeli tako avtomobilski proizvajalci, kot tudi zaposleni pri omenjeni organizaciji več kot dovolj razlogov za dobro voljo.

Na preizkusu se je namreč znašlo kar pet novih avtomobilov, niti eden izmed njih pa ni osvojil manj kot maksimalnih pet zvezdic. Ob tem so bili kar trije avtomobili opremljeni z elektromotorji, inženirji pa so tako pod drobnogled vzeli Audi Q4 e-tron, Lynk & Co 1, Nio ES8, Subaruja Outback in pa Toyoto Mirai, v vseh različicah opremljene s serijskim paketom (varnostne opreme).

Morda kar nekoliko presenetljivo je najboljšo oceno prejel Subaru Outback. Še več, japonski križanec s terenskim karakterjem je postal najbolj varen avtomobil, ocenjen po aktualnih merilih. K temu so pripomogle nadpovprečne ocene v vseh štirih kategorijah (varnost voznika, varnost potnikov, varnost pešcev in opremljenost z asistenčnimi tehnologijami), pri čemer je v zadnji kategoriji dobil kar 95 odstotkov vseh možnih točk. Da je teh res veliko smo sicer lahko opazili tudi sami med njegovim testom, o katerem smo obširno pisali v septembrski številki revije Avto magazin.

Nekoliko slabše, a ne prav dosti sta se odrezala tudi oba kitajska predstavnika znamk Lynk & Co ter Nio. Pri prvem je nujno potrebno izpostaviti, da gre za enako zasnovo, kot pri Volvu XC40, hkrati pa gre za vozilo, ki s 96 odstotki vseh točk za varnost voznika velja za vozniku najbolj varen avtomobil. Nio ES8 je bil na drugi strani od obeh modelov nekoliko slabši; najslabše se je odrezal na področju varnosti pešcev, kjer pa je še vedno prejel 72 odstotkov vseh možnih točk.

Vsaj z 80 odstotki vseh možnih točk je bila ocenjena tudi Toyota Mirai, eden izmed prvih preizkušenih avtomobilov na testih EuroNCAP s pogonom na vodik oziroma gorivne celice, pri katerem je strah za morebitne zaplete, povezane s poškodbami rezervoarja še toliko večji. A kot so pri organizaciji opazili po preizkusnih trkih rezervoar v nobenem primeru ni utrpel hujše škode, zaradi česar so strahovi kupcev o varnosti pred nakupom odveč.

Varnost, a ne na račun zaščite okolja

Odličen rezultat Audija Q4 je bil bolj ali manj pričakovan. Gre namreč za avtomobil, zasnovan na platformi MEB, ki si jo tako deli s podobno velikima križancem, Škodo Enyaq in Volkswagnom ID.4. Kljub temu je bil ocenjen nekoliko slabše od obeh 'sorodnikov', razlog za to pa je slabša zaščita pešcev ter nekoliko slabša opremljenost z asistenčnimi tehnologijami v standardni (serijski) izvedbi.

»Ta krog testiranj nakazuje smer, v katero se pomika avtomobilska tehnologija. Vsi razen enega avtomobila so namreč na nek način elektrificirani, Mirai je opremljen s tehnologijo vodikovih celic. Te premike žene potreba po zaščiti okolja. A avtomobili imajo tudi najbolj nnapredno varnostno tehnologijo in tudi to je del trenda, ki ga spremljamo že nekaj časa ter ga bomo še naprej, vse z namenom zaščite življenja Evropejcev. Ti avtomobilski proizvajalci vas ne bodo vprašali o tem, ali želite čist ali varen avtomobil in tako je prav,« je bil jasen generalni sekretar organizacije, Michiel van Ratingen.

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"