ETSC kritizira predlagane varnostne izjeme za novo kategorijo prihajajočih majhnih avtomobilov.
Evropski svet za varnost v prometu (ETSC) je v odgovor na poročilo, da bodo načrti EU za podelitev desetletne izjeme od posodabljanja bistvenih varnostnih predpisov za nov razred majhnih električnih avtomobilov, zapisal, da bo to ogrozilo pešce, kolesarje in potnike v vozilih.
Izjema je še posebej nevarna, saj so ta vozila, ki bodo izdelana po vzoru japonskih mikro avtomobilov, zasnovana predvsem za vožnjo po mestu. Podatki ETSC dosledno kažejo, da je 70 % umrlih na mestnih cestah ranljivih udeležencev v prometu – pešcev, kolesarjev in motoristov. To so prav tiste skupine, ki jih ščitijo nove napredne varnostne tehnologije in bi jih ta predlog zaobšel,
Antonio Avenoso, izvršni direktor ETSC, je komentiral: »Zamrznitev varnostnih standardov vozil za desetletje je dejanje hude malomarnosti. To je enakovredno javnemu zdravju prostovoljni odločitvi o prenehanju odobritve novih načinov zdravljenja raka.«
Avtomobilska industrija trenutno hitro napreduje na področju kritičnih varnostnih tehnologij, zlasti pri samodejnem zaviranju v sili (AEB). Zdaj imamo sisteme, ki lahko zaznajo ranljive udeležence v prometu z veliko večjo natančnostjo, kot so potrebne danes. Vendar pa je treba posodobiti tudi standarde, da se odpravijo kritične pomanjkljivosti v zasnovi, ki se pojavljajo v sodobnih vozilih.
»Priča smo zaskrbljujočim incidentom, ko se vrata avtomobilov ne odprejo in potniki ostanejo ujeti v notranjosti med požarom ali poplavo, ker je izpadla elektrika. Predpise je treba posodobiti, da se naložijo dostopne mehanske rešitve, vendar bi ta predlog te smrtonosne pasti pustil legalne v tej kategoriji vozil še deset let.
»Tehnologija, ki preprečuje voznikom, da bi 'zaprli' kolesarje, bi bila prav tako ogrožena zaradi te zamrznitve; nemška vlada želi to funkcijo v novih avtomobilih zahtevati kot visoko prednostno nalogo, kar bi zahtevalo ustrezne prilagoditve zakonodajo Evropske Unije.
»Ti majhni avtomobili so zasnovani posebej za urbana okolja, kjer so stiki s pešci in kolesarji najpogostejši. Izvzetje teh vozil iz vgradnje najnovejše tehnologije, ki rešuje življenja – in odpravljanja znanih nevarnosti, kot so nedelujoča vrata – do sredine tridesetih let prejšnjega stoletja je nesprejemljivo. Minimalni varnostni standardi se morajo razvijati tako, da odražajo tehnološko mogoče možnosti, ne pa da se časovno zamrznejo zaradi zmanjšanja stroškov.«


