Revizija standardov EU glede emisij CO₂ uvaja nove cilje za tovornjake in strožja pravila za vozne parke podjetij od leta 2030.
Za tovornjake in avtobuse Evropska komisija predlaga ciljno usmerjeno spremembo standardov CO₂, da bi olajšala doseganje ciljev za leto 2030.
Ključna točka je mehanizem emisijskih kreditov: v primerjavi s trenutno uredbo bodo proizvajalci lahko zbirali kredite, ko emisije padejo pod njihov letni cilj, in ne le, ko padejo pod linearno krivuljo zmanjševanja. V praksi so tisti, ki prvi investirajo v tehnologije z nizkimi ali ničelnimi emisijami, najprej nagrajeni. Ta pristop izboljšuje industrijsko predvidljivost in predvsem spodbuja zgodnji začetek prodaje električnih ali vodikovih tovornjakov in avtobusov, ne da bi zmanjšal splošno ambicijo regulativnega okvira.
Revizija veljavne uredbe (prvotno je začela veljati leta 2019) znatno krepi cilje zmanjšanja emisij CO₂ za nova težka tovorna vozila. Ohranjuje cilj 15-odstotnega zmanjšanja emisij CO₂ do leta 2025 v primerjavi z osnovnim povprečjem za obdobje 2019–2020. Hkrati uvaja veliko ambicioznejše cilje za naslednja leta, 45-odstotno zmanjšanje do leta 2030, 65-odstotno zmanjšanje do leta 2035 in 90-odstotno zmanjšanje do leta 2040 v primerjavi s povprečnimi emisijami CO₂ novih vozil.
Področje uporabe je razširjeno, poleg težkih tovornjakov nad 16 t se cilji razširjajo tudi na srednje težke tovornjake, mestne avtobuse, avtobuse in priklopnike. Za mestne avtobuse uredba določa cilj 100 % novih vozil z ničelnimi emisijami do leta 2035 (z vmesnim ciljem 90 % do leta 2030).
Kar zadeva vozne parke, Komisija velika podjetja opredeljuje kot močne pospeševalce prehoda v trajnostno mobilnost. To ni naključje, kajti v Evropi približno 60 % registracij novih avtomobilov in kar 90 % registracij dostavnikov poteka prek podjetij. Od leta 2030 bodo morale države članice zagotoviti, da je minimalni delež novih službenih vozil, ki jih registrirajo velika podjetja, z ničelnimi ali nizkimi emisijami, s posebnim podciljem za popolnoma brezemisijska vozila. Cilji se bodo razlikovali od države do države, odvisno od zrelosti nacionalnih trgov.
Izbira osredotočanja na vozne parke ni naključje. Službena vozila prevozijo več kilometrov, se hitreje zamenjajo in so prva, ki oskrbijo trg rabljenih vozil. To pomeni, da so vozila z ničelnimi ali nizkimi emisijami hitreje na voljo po dostopnih cenah za zasebnike, kar neposredno vpliva na splošno zmanjšanje emisij.
Paket uvaja tudi jasno mejo glede spodbud. Ni več javne podpore za službena vozila, ki niso z ničelnimi ali nizkimi emisijami in so proizvedena v Evropski uniji. Izbira, ki povezuje ekološki prehod z industrijsko konkurenčnostjo in krepi evropsko dobavno verigo za avtomobilsko industrijo.


