Evropska premiera: Združena športni karakter in varčnost. Takšna je nova Honda

24. 3. 2022 | Jure Šujica
Deli

Civic bo z izdatno zalogo moči eden bolj zmogljivih predstavnikov v svojem razredu, hkrati pa naj bi ponujal zelo ugodno porabo. Nadpovprečno opremljen tudi z varnostnimi elementi.

Hondin model Civic je zagotovo njen najbolje prodajan model vseh časov, kar seveda ni nenavadno ob dejstvu, da je na trgu prisotna že 50 let, s čimer velja tudi za enega najstarejših avtomobilov na svetu z neprekinjeno proizvodnjo. V tem času se je v avtomobilskem svetu spremenilo kar nekaj, tudi pri Civicu, ki je v zgodovini doživel številne karoserijske različice, sedaj pa ga že nekaj časa lahko spremljamo le še kot petvratno limuzino s tako imenovanim 'fastback' zadkom.

Športna silhueta je pri novi, že 11. generaciji še nekoliko bolj poudarjena kot pri predhodniku, za kar so oblikovalci po lastnih besedah dosegli s 25 milimetrov nižje postavljenim motornim pokrovom, poleg tega pa so nekoliko nazaj postavili tudi začetek stebrička A. Kljub temu so linije nove generacije, ki smo jo pred časom že spoznali po zaslugi ameriške premiere, nekoliko bolj zadržane, kot v odhajajoči generaciji.

Premiera: Honda Civic - sledi zgledu modela HR-V

No, športnega duha Civicu vsaj v ZDA ne bo zmanjkalo niti pod motornim pokrovom, saj je izvedba Type R s predvidenimi 235 bencinskimi kilovati moči že na poti, ni pa še jasno, ali bo zavila tudi na to stran Atlantika. Tukaj bo namreč vsaj na začetku na voljo le hibridni pogonski sklop, kombinacija bencinskega dvolitrskega motorja, ki bo deloval po Atkinsonovem ciklu in dveh elektromotorjev pa bo proizvedla 135 kilovatov oziroma 184 'konjev' moči.

Premierno opremljen s sonarji

Motorna elektronika bo sicer ponujala štiri vozne programe: Eco, Normal, Sport in Individual, ki bodo vplivali na delovanje menjalnika, prikaz merilnikov in pa delovanje motorja. Ta je bil v primerjavi s prejšnjo generacijo precej posodobljen, zaradi česar je njegova toplotna učinkovitost že 41 odstotna, to pa se bo poznalo tudi pri porabi goriva. Ta naj bi znašala precej solidnih pet litrov na 100 prevoženih kilometrov.

Tako kot že predstavljeni HR-V bo tudi Civic opremljen z bogatim naborom asistenčnih sistemov Sensing. Med njimi bodo v smer vožnje obrnjena kamera s 100-stopinjskim kotom zajema slike in boljšo sposobnostjo prepoznavanja pešcev, kolesarjev, avtomobilov in drugih ovir, kar bo pripomoglo k hitrejšemu zaviranju in opozorilom. Asistenčni sistemi se bodo sicer lahko zanašali tudi na pomoč sonarjev na sprednjem ter zadnjem delu vozila.

Kot zapisano na začetku je Civic najbolje prodajan Hondin avtomobil vseh časov. In če se ob tem sprašujete, koliko vozil so prodali od leta 1972 je odgovor tu: 27,5 milijona. Temu bo mogoče dodati še nekaj tisoč primerkov aktualne generacije, preden tudi na evropske trge zapelje nova, 11. generacija. To naj bi se predvidoma zgodilo jeseni letos.

Preberite še: Z novim Civicom prihaja tudi njegov slavni brat ...

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja