Predvsem bo oznak na deklaracijah več, hkrati pa bodo nekoliko bolj jasne. Svet bo predlog obravnaval v ponedeljek, 4. marca.
Moderne avtomobilske pnevmatike so polne najrazličnejših številk in oznak. Poleg njihovih dimenzij lahko tako iz teh podatkov izvemo še njihovo nosilnost, hitrostni razred, datum izdelave, tip pnevmatike (ali je letna ali zimska pnevmatika) in še bi lahko naštevali. Ne nazadnje je velik del teh informacij naveden tudi na etiketi vsake nove pnevmatike. Za uvedbo velikega dela tovrstnih oznak je bila v zadnjih desetih letih zaslužna Evropska unija, ki pa zdaj že razmišlja o novih spremembah.
Prav omenjene etikete so namreč po mnenju predlagateljev sprememb na eni strani preveč pomanjkljive, kar pomeni, da ponujajo premalo informacij o pnevmatiki, na drugi pa so podatki nejasni. To pomeni, da je nejasen njihov pomen, hkrati pa trenutna zakonodaja ne zajema prodaje gum prek spleta, zaradi česar kupci, ki nove pnevmatike kupujejo tako, pogosto nimajo vseh potrebnih informacij pred nakupom.
Predlog zakona zato predvideva naslednje spremembe:
- Posodobitev deklaracije in možnost naknadnega dopolnjevanja podatkov.
- Izboljšanje dostopnosti do podatkov na deklaraciji, kar pomeni, da bi morala biti deklaracija dostopna na vseh prodajnih mestih, kjer se posamezni modeli pnevmatik prodajajo; tudi na spletu in kjerkoli drugje, kjer kupci pred nakupom do pnevmatik nimajo fizičnega dostopa.
- Dodajanje informacij o zmogljivostih gum in njihovem obnašanju na snegu in ledu.
- Možnost poznejšega dodajanja obrabe in življenjske dobe pnevmatike na deklaracijo.
- Dodajanje informacije o tem, da gre za obnovljeno pnevmatiko.
- Obvezno objavo deklaracije v oglasih in drugem promocijskem materialu.
- Uvedbo deklaracij tudi na pnevmatikah, namenjenih za tovorna vozila.
- Dodajanje podatka o tem, ali gre za zimsko gumo, na deklaracijo s simbolom snežinke.
Predlog sicer predvideva še nekaj drugih novosti in sprememb že obstoječega sistema označevanja. Tako naj bi se spremenil sistem označevanja pnevmatik glede na učinkovitost pri porabi goriva in obnašanje na spolzki podlagi. V kategorijah naj bi namreč ukinili najslabša razreda F in G, saj gum, ki se uvrščajo v ta razreda, znotraj Evropske unije tako ali tako ni dovoljeno prodajati.
Hkrati bi z novo zakonodajo na tem področju dodatno pomagali uresničiti cilje o zmanjšanju izpustov toplogrednih plinov in povečanju energetske učinkovitosti do leta 2030. Prav transportni sektor namreč v Evropi pripomore k 22 odstotkom vseh izpustov toplogrednih plinov, med 5–10 odstotki izpustov vsakega vozila pa pride ravno na račun kotalnega upora pnevmatik. Večja informiranost kupcev o pnevmatikah bi tako pripomogla tudi k izbiri ne le bolj varnih, temveč bolj varčnih pnevmatik.