Letošnji dogodek je minil v znamenju aktualnih političnih dogodkov in elektrifikacije.
Konec marca oziroma začetek meseca februarja je čas, ki je običajno v avtomovilskem svetu namenjen salonu v Ženevi. Tega pa letos že tretje leto zapored ne bomo spremljali zaradi dobro znanega razloga, Covida-19. Kljub temu pa je dvorana Palexpo tudi letos gostila tradicionalno prireditev, razglasitev zmagovalca in novega nosilca naziva Evropski avto leta, ki vsako (običajno) leto pomeni uvod v salon.
Tudi letošnji dogodek sta tako iz studia razstavišča pospremila zgolj voditeljski par, Alexandra Legouix in Frank Jansen, pridružil pa se jima je še direktor Gimswiss, organizatorja avtomobilskega salona v Ženevi, Sandro Mesquita. In jasno: vseh sedem avtomobilov, ki se jim je uspelo uvrstiti v finale.
Preberite še: Zdaj je jasno – Toyota Yaris Cross je Slovenski avto leta 2022!
Letošnji finale je sicer skoraj v celoti minil v znamenju elektrike, saj le ta poganja kar šest finalistov, izjema je bil le Peugeot 308, za katerega pa je že nekaj časa znano, da bo v prihodnje na voljo z električnim pogonskim sklopom. Do tedaj pa se bodo morali kupci zadovoljiti le z bencinskimi, dizelskimi in hibridnimi opcijami.
Da bo drugič v zgodovini laskavi naziv osvojil električni avtomobil je bilo torej skoraj jasno že pred razglasitvijo rezultatov 61 novinarjev, ki so sodelovali v izboru, pri čemer pa se je žirija tekmovanja v luči nedavnih dogodkov na vzhodu Evrope odločila tik pred zdajci odločila, da iz žirije izločijo vse ruske novinarje.
Na vrhu Korejca in Francoz
Kako bi njihovi glasovi vplivali na končen rezultat ni znano, a dejstvo je, da je naziv Evropski avto leta 2022 tokrat prvič v zgodovini (po nekaj četrtih in tretjemu mestu) romal v roke znamke Kia in njenega modela EV6. Ta je osvojil 279 točk, 14 več od najbližjega zasledovalca, renaulta Megane E-tech Electric in pa 18 več od koncernskega brata, Hyundaija Ioniq 5. Ob tem so Kio na prvo mesto postavili žiranti v kar 12 evropskih državah.
V žiriji tekmovanja so kot razloge za zmago EV 6 navedli 482-kilometrski (realni) doseg avtomobila, poleg tega pa so izpostavili tudi odlično povezljivost s pametnimi telefoni, bogat nabor varnostnih in asistenčnih tehnologij, ravno dno v kabini in pa visoka stopnja uporabe trajnostno naravnanih materialov. Hkrati so izpostavili napredno tehnologijo polnjenja (z napetostjo 800 Voltov), precej boljši položaj na cesti kot pri Ioniqu 5 in pa izvedbo GT z močjo 430 kilovatov, ki so jo razvili skupaj s podjetjem Rimac. Posnetek dogodka si sicer lahko ogledate v spodnjem video predvajalniku.
Tako kot že nekaj let pa je imela svojega predstavnika med žiranti tudi letos Slovenija. Sebastjan Plevnjak je glasove razdelil v naslednjem vrstnem redu: Ford Mustang Mach-E 8 točk, Cupra born 5 točk, Peugeot 308 4 točke, Renault Megane E-tech Electric 3 točke, Hyundai Ioniq 5 2 točki, Kia EV6 2 točki in Škoda Enyaq iV 1 točka.