Evropski avtomobilski trg navkljub pričakovanjem z rahlo rastjo v maju.

24. 6. 2019 | Jure Šujica
Deli

K prodajnim številkam so največ pripomogli novinci v razredu kompaktnih križancev.

Po lanskoletni vnovični rekordni prodaji novih avtomobilov v Evropi, so se prodajne številke v prvem četrtletju letošnjega leta močno ohladile in tako je večina proizvajalcev poročala o upadu prodaje. K temu je svoje doprinesla tudi na splošno nekoliko slabša gospodarska klima v temobdobju. A stvari se kot kaže počasi začenjajo stabilizirati in tako je prodaja novih vozil v maju prinesla celo malenkostno rast prodaje vozil v primerjavi z letom poprej.

Zgolj v mesecu maju je bilo po podatkih britanskega podjetja Jato Dynamics v Evropi prodanih 1,44 milijona novih avtomobilov, kar je 0,2 odstotke več kot maja v letu poprej. Ob tem je zanimivo, da je 14 izmed 27 držav članic zabeležilo upad prodaje, pri čemer je na Švedskem in Danskem padec znašal kar 15,3 odstotke. Največjo rast je na drugi strani zabeležil romunski avtomobilski trg, ki sicer že dlje časa beleži rekordno rast prodaje novih vozil. V maju je bilo tako tam prodanih 12.905 novih avtomobilov, kar je 11,5 odstotka več kot v enakem obdobju lani. Slovenija je v primerjavi z letom poprej zabeležila 1,4-odstotni padec prodaje.

'Alternativni avtomobili' se bližajo 10 odstotkom

Za rast prodaje pa so še enkrat več poskrbeli križanci vseh vrst. Ob pičli rasti kompaktnih kombilimuzin, mestnih avtomobilov in kombijev ter padcu prodaje v vseh ostalih segmentih so namreč prav križanci po pričakovanjih edini dosegli povečanje tržnega deleža s 34 na 37,2 odstotka. Kar 534.700 vozil tega segmenta je bilo namreč prodanih v minulem mesecu, pri čemer pa so zgolj novinci v obliki Volkswagnov T-Cross, T-Roc ter Dacie Duster zaslužni za prodajo 209.600 novih vozil. Ne gelde na to pa je Volkswagen zabeležil 7,3-odstotni padec prodaje, v veliki meri na račun upada prodaje najbolje prodajanega avtomobila v Evropi, Golfa. Ta je namreč zabeležil kar 11,8-odstotni upad prodaje.

Še naprej pa je moč opaziti upad prodaje dizlov. Njihov delež na trgu je tako v maju v primerjavi z lasnkim letom upadel za štiri odstotke in tako za 32 odstotnim deležem prvič padel pod mejo ene tretjine. Na drugi strani je za dva odstotka (na 59 odstkotkov) narasla prodaja avtomobilov z bencinskimi motorji, , s 5,3 na 7,1 odstotkov pa je narasla tudi prodaja vozil s pogonom na alternativna goriva, ki bi tako lahko že kmalu dosegla 10-odstotni tržni delež.

Novo na Metroplay: Dedek Mraz opozarja: "Starši, ne delite otrok na pridne in poredne!"