Odločevalci pomislekom avtomobilske industrije niso naklonjeni.
Po mnenju evropskih politikov je električna energija prihodnost na področju goriv za osebne avtomobile, pa tudi druge vrste transporta. To jasno nakazujejo tudi omejitve na področju izpustov škodljivih plinov in zdi se, da od tega ne želijo odstopati.
V zadnjem obdobju se je namreč pokazalo, da industrija in znanstveniki lahko ponudijo tudi alternativne rešitve, kot so vodik ali celo sintetična goriva, narejena na osnovi ogljika, pridobljenega iz zraka in vodika, pridobljenega iz vode ali drugih virov. Takšna vrsta goriv bi namreč bistveno manj obremenjevala okolje, kot fosilna goriva, hkrati pa bi delovala tudi v kombinaciji z obstoječimi avtomobili s termičnimi motorji.
Preberite še: Kitajski prevzem Mercedesa - mnenje nemške politike je jasno
Avtomobilska združenja, kot je organizacija VDA, ki povezuje nemške avtomobilske proizvajalce so zato na evropske poslance naslovile poziv, da naj ne sprejmejo predloga zakona, s katerim bi po letu 2035 v celoti prepovedali proizvodnjo in prodajo avtomobilov, opremljenih z motorji z notranjim zgorevanjem.
Razlogov za to je več. Poleg možnosti, ki jih ponujajo alternativna goriva je namreč tu tudi vprašanje infrastrukture, ki bi zahtevala postavitev na milijone novih električnih polnilnic po Evropi in pa problematika reciklaže električnih baterij.
EU: električni avtomobili bodo cenejši
Mnenju proizvajalcev so se pridružili tudi pri Evropski ljudski stranki in drugih strankah desnega pola, ki so ob tem po poročanju drugih medijev opozorili na potencialno masovno odpuščanje v industriji. A neuspešno.
Večina parlamentarcev je namreč zavrnila omenjeno pobudo, glavni med pogajalci na področju uveljavitve novega zakona, Jan Huitema pa je ob tem dodal, da bo nujna elektrifikacija prinesla tudi pocenitev novih električnih avtomobilov.
Ne glede na neuspeh lobistov na strani avtomobilske industrije pa upanje na to, da do sprejetja zakona ne bi prišlo še vedno ni ugasnilo. Potrditi ga morajo namreč tudi države članice EU, pri čemer pa analitiki družbe Bernstein napovedujejo, da bo zakon sprejet.
So se pa na neuspeh že odzvali tudi pri združenju evropskih avtomobilskih proizvajalcev ACEA, kjer so izrazili skrb nad tem, da nameravajo v Evropskem parlamentu ukiniti proizvodnjo motorjev z notranjim zgorevanjem. Nenazadnje politiki niso naklonjeni niti ideji proizvajalcev, da bi kupovali tako imenovane kredite za e-goriva, s pomočjo katerih bi tovrstni motorji ostali dostopni na trgu.
Pri ACEA sicer podpirajo idejo o postopni ukinitvi termični motorjev, a ne na vrat na nos, pač pa s spremljanjem napredka. V tem času bi po besedah prvega moža ACEA in generalnega direktorja znamke BMW, Oliverja Zipseja dobili jasno sliko, kako hitro se razvija polnilna infrastruktura, kako učinkovito je rudarjenje za redkimi kovinami in kako učinkovito poteka reciklaža baterijskih sklopov.