Evropski vozniki še vedno najbolj naklonjeni avtomobilom s klasičnimi motorji

13. 2. 2018 | Jure Šujica
Deli

Rezultati gredo brez dvoma na roko Mazdi, ki še vedno intenzivno razvija bencinske motorje družine Skyactiv.

Mazda je v še eni izmed raziskav, ki jih je med evropskimi vozniki izvedla v zadnjem obdobju, ugotavljala, kakšne so njihove preference pri izbiri pogonskega sklopa v avtomobilih. Pri zbiranju rezultatov jim je na pomoč priskočila raziskovalna agencija Ipsos, izkazalo pa se je, da evropski kupci kljub razvoju električnih avtomobilov in vse bolj restriktivni zakonodaji na področju motorjev z notranjim zgorevanjem še vedno dajejo prednost bencinskim in dizelskim avtomobilom.

Raziskava, v kateri je sodelovalo 11.008 posameznikov iz 11 evropskih držav, je pokazala, da 58 odstotkov posameznikov še vedno verjame, da imajo motorji z notranjim zgorevanjem še svetlo prihodnost in dovolj prostora za najrazličnejše izboljšave. Ta delež je največji na Poljskem, kjer dosega skoraj dve tretjini (65 odstotkov), višji od 60 odstotkov pa je tudi v Nemčiji, na Švedskem in v Španiji. Ob tem raziskava navaja podatek, da 31 odstotkov kupcev upa, da bodo v prihodnosti na trgu ostali tudi avtomobili z dizelskimi motorji – 58 odstotkov na Poljskem – 33 odstotkov vprašanih pa bi se odločilo za nakup dizelskega motorja v avtomobilu, če bi bili stroški z gorivom in vzdrževanjem enaki kot pri električnih avtomobilih.

Priljubljenost bencinskih motorjev se kaže tudi na trgu novih avtomobilov

Rezultati raziskave brez dvoma gredo na roke japonskemu proizvajalcu, ki se sicer ukvarja z razvojem hibridnih in električnih avtomobilov, a se zdi, da še vedno namenja največjo pozornost razvoju motorjev z notranjim zgorevanjem. To kaže tudi bližajoči se prihod motorjev Skyactiv X, ki naj bi porabo goriva zmanjšali do 30 odstotkov, ob tem pa napovedujejo že tretjo generacijo Skyactiv motorjev. Pri teh naj bi porabo goriva zmanjšali do te mere, da bodo izpusti škodljivih na ravni tistih, ki so trenutno potrebni za proizvodnjo električne energije, uporabljene v avtomobilih.

Do neke mere podatke Mazdine raziskave potrjuje tudi stanje na trgu novih vozil v letu 2017. Ti namreč resda kažejo opazen porast prodaje električnih vozil, hkrati pa je na račun upada prodaje dizlov zrasel delež novih avtomobilov, opremljenih z bencinskimi motorji. Ta je namreč prvič po več letih spet presegel mejo 50 odstotkov.