Ferrari 250 GTO doživlja moderno reinkarnacijo - a z dodatkom

4. 11. 2020 | Jure Šujica
Deli

Project Moderna prinaša združitev sodobne tehnologije in klasičnega oblikovanja.

Ko je govora o specialistih za posamezne avtomobilske znamke poznamo dve skupini ljudi. Tiste, ki ‘zgolj’ poznajo posamezne avtomobile praktično do zadnjega vijaka ter jih aktivno pomagajo vzdrževati na cesti in druge, ki so pripravljeni in sposobni v čast klasičnim avtomobilom iz preteklosti izdelati dostojne in času primerne naslednike. Kar nekaj takih podjetij domuje tudi v Veliki Britaniji (Alfaholics, Bowler…), mednje pa se uvršča tudi leta 1991 ustanovljeno podjetje, specializirano za znamko Ferrari, GTO Engineerging.

Po tem, ko so pred kratkim predstavili lastno in ročno izdelano reinkarnacijo Ferrarija 250 GT SWB, pri kateri so uporabili originalne Ferrarijeve skice, se sedaj pripravljajo na precej bolj drzen podvig: izdelavo povsem novega avtomobila, ki pa po obliki še najbolj spominja na moderno reinkarnacijo najdražjega avtomobila vseh časov, Ferrarija 250 GTO. Projekt, poimenovan Modena.

Kot pove direktor podjetja, Mark Lyon gre za projekt, na katerega so se pripravljali že kar nekaj časa, saj gre za avtomobil, ki je v celoti plod domišljije njihovih oblikovalcev in pa znanja lastnih inženirjev. Kljub temu je že na prvih skicah mogoče opaziti številne oblikovalske elemente legendarnega in zgoraj omenjenega dirkalnika iz 60. let – od različnih rež za zajem in odvajanje zraka preko velikega kovinskega pokrova odprtine rezervoarja za gorivo – do elementov, ki jih Ferrarijevi oblikovalci niso uporabljali tako pogosto. Najbolj opazna izmed njih je zagotovo streha z dvema kupolama – zaščitni znak oblikovalskega studia Zagato.

Z ogljikovimi vlakni do manj kot 1.000 kilogramov teže

Ključne zahteve pri snovanju avtomobila so bile tri – avtomobil mora tehtati manj kot 1.000 kilogramov, imeti mora 12-valjnik s štirimi odmičnimi gredmi, hkrati pa mora odražati duh 60. let prejšnjega stoletja. Posledično bo karoserija vozila izdelana iz ogljikovih vlaken, nanjo pa bodo nato namestili pokrov motorja in vrata, izdelana iz aluminija. Mimogrede, omenjeni 12-valjni motor bo pri celotnem projektu predstavljal najmanjši problem, saj je podjetje razvilo svojega.

Kdaj bodo prvi avtomobili prišli na cesto pri GTO Engineering še ne razkrivajo, bodo pa proizvodne številke zagotovo izredno majhne. Vsako vozilo bo namreč ročno izdelano po željah in potrebah strank, ki bo tako lahko izbirala barvo karoserije, oblazinjenje, različne dodatke v kabini in na karoseriji, hkrati pa bo mogoče željam posameznika prilagoditi tudi vzmetenje in izbiro menjalnika.

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del