Trenutno sta to tudi najmočnejša avtomobila te znamke, pod pokrovom se skriva več kot 1000 "konj".
XX je Ferrarijev program oziroma oddelek, pri katerem raziskujejo in razvijajo rešitve za svoje avtomobile na podlagi svojih dirkaških izkušenj, ki jim jih ne manjka. Poleg tega dva iksa označujeta posebne, superšportne različice nekaterih italijanskih žrebcev; FXX, 599XX in FXXK. Ti avtomobili niso homologirani in je zato vožnja z njimi dovoljena le po pisti, kupijo pa jih lahko le najzvestejši Ferrarijevi kupci.
Omejeno število
Zdaj pa so XX prenesli še na cesto: izpilili so svoj hibridni model SF90. Ta bo na voljo v dveh različicah; SF90 XX Stradale v 799 primerkih in kot SF90XX Spider v 599 primerkih. Pravzaprav sta po tehnični plati avtomobila enaka, le da ima Spider zaradi odpirajoče se strehe na pokrovu motorja za sedežema nekaj manj odprtin, kar pa ne pomeni, da je videti kaj manj strupeno.
View this post on Instagram
Prvi po F50
Športen videz lepo poudarjajo zračniki; na prednjem delu (tam, kjer je pri večini avtomobilov motor), za vrati in nad vsemi 4 kolesi. Tudi prednji in zadnji difuzor skrbita za športni videz, sta pa seveda tudi funkcionalna. To je prvi Ferrari po modelu F50 (1995–1997), ki ima fiksno zadnje krilo serijsko in lahko vozi po cesti. In če je navzven razlika med SF90 in SF90 XX očitna, v kabini ni večjih sprememb; veliko ogljikovih vlaken in alkantare.
Močnejši? Seveda
Italijanski inženirji so izboljšali V8 motor in iz njega iztisnili še nekaj moči, tako da zdaj zmore 586 kilovatov (786 KM) in je za 3,5 kilograma lažji. Avtomobil poganjajo še 3 elektromotorji. Tudi tem so povečali moč - na 229 KM (171 kW). Sistemska moč tako znaša 1015 KM (757 kW); SF90 XX je torej najmočnejši med vsemi italijanskimi žrebci.
Hitrejši? Tudi
Zaradi izboljšane aerodinamike, ki ustvarja še več pritiska k tlom (pri 250 kilometrih kar 45 kilogramov več od običajnega SF90), in nove extra boost funkcije v kvalifikacijskem načinu je SF90 XX tudi hitrejši. Znamka trdi, da lahko na dirkališču v Fioranu zaradi te funkcije čas kroga zmanjšajo za četrtinko sekunde. Do stotice se z mesta požene v 2,3 sekunde in merilnik hitrosti se ustavi pri 320 kilometrih na uro; razen, če vas poganja le elektrika, potem že pri 135 kilometrih na uro.
Fotografije: Profimedia, promocijsko gradivo
Preberite še: Japonska znamka znova odpira lov na mlajše kupce
BONUS VIDEO: BMW M3 Touring - sanjski družinski avto?