Ferrari najbolj dobičkonosna znamka leta 2021, zaslužek skoraj šestmestna številka - po avtomobilu

Dobički avtomobilskih znamk so se sicer na splošno močno povečali.

Ferrari najbolj dobičkonosna znamka leta 2021, zaslužek skoraj šestmestna številka - po avtomobilu (foto: Newspress) Newspress
10. 4. 2022

Minulo leto je bilo za avtoimobilsko industrijo, še posebej v Evropi izredno težavno, zaradi pomanjkanja polprevodnikov je namreč proizvodnja novih vozil že drugo leto zapored močno upadla. Ne glede na to pa rezultati avtomobilskih znamk - tako prestižnih, kot tistih, usmerjenih na prodajo širšemu krogu kupcev - niso bili tako slabi, kot bi morda pomislili na prvo žogo.

Manjša prodaja novih vozil je morda res prinesla nižje prihodke 19 največjih globalnih znamk, kot recimo v letu 2019, a vseeno višje, kot v letu 2020: 1.744 milijard evrov v primerjavi s 1.538 milijardami evrov. A precej večja je odstotkovna razlika v dejanskem dobičku. Če so omenjene znamke v letu 2020 zaslužile 'le' 55 milijard evrov, so lani v denarnico pospravile kar 132 milijard evrov, kar pa je celo 38 milijard več kot pred dvema letoma. Povprečen prihodek na prodan avtomobil je lani znašal dobrih 25.000 evrov, ali 11 odstotkov več kot v letu pred tem.

Največje zaslužke so sicer po podatkih spletne strani Motor1 Europe zabeležili naslednji proizvajalci (številke v milijardah evrov):

  1. Toyota (24,73)
  2. Volkswagen (koncern) (19,28)
  3. Stellantis (16,03)
  4. Skupina BMW (13,40)
  5. Daimler (13,21)
  6. Hyundai-Kia (8,71)
  7. General Motors (8,23)
  8. Honda (6,79)
  9. Tesla (5,76)
  10. Tata (4,85)

Ob omenjenih podatkih pa je najbolj zanimiv podatek o tem, katera znamka je zabeležila največji zaslužek na prodan avtomobil. To je še eno leto zapored Ferrari, ki je zabeležil kar 97.7325 evrov dobička po prodanem avtomobilu, kar je mnogo več kot kdorkoli drug. Seveda pa vsi, predvsem večji in prestižnejši avtomobilski proizvajalci tovrstne številke včasih skrivajo tudi zase, zaradi česar gre 'zgolj' za neuradne rezultate.

,