Festival hitrosti Goodwood - Goodwood vedno znova izpolni pričakovanja in jih zna nadgraditi

Tradicionalni dogodek za ljubitelje dirkanja, pa naj bo na dveh ali štirih kolesih, je seveda festival hitrosti na posesti vojvode Richmondskega (pred tem je bil znan kot Lord March) v Goodwoodu.

Korenine tega festivala segajo v leto 1993, ko se je prireditev še »tepla« z dirko v Le Mansu, kmalu pa so organizatorji ugotovili, da bodo lahko na posest Goodwood privabili še več znanih dirkaških imen skupaj z njihovimi dirkaškimi pripomočki, če poiščejo termin, ki se ne pokriva z nobeno večjo dirko.

Zato ne preseneča, da se je tudi letos zbralo veliko znanih imen iz sveta dirk, od Nigela Manslla do Giacoma Agostinia ali Wayna Raineyja, Jackieja Stewarta ali Damona Hilla in še dolgo bi lahko naštevali.

Kot vedno se v Goodwoodu na ogled postavijo nekdanji dirkaški stroji z najrazličnejših prvenstev. Dirkalniki so danes odlično ohranjeni, sploh pa vzdrževani in v popolnem voznem stanju, kar samo še potrjuje sloves Angležev kot zvestih dirkaških navdušencev, ki veliko stavijo na dirkaško zgodovino in tehniko.

Na posestvu Goodwood so nekoč tudi malce bolj zares dirkali na neke vrste gorski dirki, imeli tam tudi letališče (zdaj dirkališče) med drugo svetovno vojno, na posestvu pa pa je tudi sedež znamke Rolls Royce.

Letos polna hiša

Tudi letos je bil dogodek razprodan, gledalci so uživali v vožnjah nekdanjih junakov dirkališč, utrnila se je prenekatera nostalgična solza, ko je mimo prihrumel recimo Jackie Stewart v Tyrrellu, s katerim je tretjič postal prvak, ali Nigel Mansell, ki je zapeljal tako svojega zmagovitega Williamsa FW14B kot Ferrarija 639.

Še najbolj čustveno je bilo, ko je po več kot 30 letih na svojo Yamaho YZR500 znova sedel Wayne Rainey. Ker je od hude nesreče prikovan na invalidski voziček, so malce predelali motocikel, da je vse lahko upravljal z rokama, in potem se je v družbi nekdanjih tekmecev zapeljal po sloviti stezi.

A tukaj se ne zbere le dirkaška srenja, festival izkoristi tudi avtomobilska industrija, da se predstavi z zanimivimi novostmi. Še več, letos je na primer padel celo rekord. Čeprav pri teh vožnjah hitrost ni pomembna in so vozniki še bolj previdni, da ne bi poškodovali dragocenih muzejskih dirkalnikov, obstaja tudi kategorija »hitrost«. Novi rekord steze je postavil dirkač Max Chilton z električnim modelom McMurtry Speirling s časom 39,08. S tem je na lestvici prehitel dirkalnike kova električnega Volkswagna ID.R z voznikom Romainom Dumasom (39,9 sekunde) ali McLarnovega dirkalnika F1 MP4/13 iz leta 1999, ki ga je vozil Nick Heidfeld (41,6 sekunde).

Poleg dirkalnikov tudi superšportni avtomobili

Gledalcem se je predstavilo tudi več kot 60 superšportnih avtomobilov ter tudi nekaj svetovnih premier. BMW je na primer pokazal čisto novega M3 Touring, Mercedes dolgo najavljen model AMG Project ONE, na ogled so se postavili še Range Rover Sport, Pagani Huayra Codalunga, Bugatti Chiron Super Sport 300+, Charge Mustang, Czinger 21C, Ferrari SP38, neverjetni dostavnik Ford Electric Supervan, Genesis G80 E, Polestar 2 BST Edition 270 in Polestar 5 Prototype, če jih naštejemo le nekaj.

S posebno razstavo so obeležili tudi 50 let BMW Motorsporta. Zato niso manjkali legendarni modeli s črko M, kot so E9 3.0 CSL, M1 Procar, V12 LMR, E90 320i WTCC in BMW M Hybrid V8.

Ljubitelji starodobnikov pa so prišli na svoj račun tudi na licitacijah. Avkcijska hiša Bonhams je na primer nudila kar nekaj ekskluzivnih avtomobilov: Aston Martin DBS Superleggera Jamesa Bonda, Jaguarja 3,5 Litre Roadster, Mercedesa SLS AMG Coupe, dirkalnik formule 1 ekipe Force India ali Ferrarija Dina GTS.

Novo na Metroplay: "Ne obstaja tema, o kateri se ne bi smeli šaliti!" - Lado Bizovičar | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem